فردوسی ، عطار وخیام محصول فرهنگ و تمدن خراسان است

نیشابور ( پانا )- سرزمینی مثل خراسان که شخصیت های بزرگی هم چون فردوسی، خیام و عطار و ... را داشته است، بخش مهمی از سرمایه های اجتماعی ایران را درخود جای داده است.

کد مطلب: ۸۱۴۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فردوسی ، عطار وخیام محصول فرهنگ و تمدن خراسان است

مدیر کل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نیشابور اظهارکرد: فردوسی ، عطار وخیام محصول فرهنگ و تمدن خراسان و هم چنین عامل ایجاد فرهنگ و تمدن هستند.

عباس کارگر گفت: شخصیت هایی مانند عطار به مثابه ثروت های اجتماعی موجب مباهات ما هستند و ما در جهان به افرادی هم چون فردوسی، عطار و خیام شناخته میشویم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شخصیت های تاریخی را پاس می داریم، سرمایه ها و ثروت های اجتماعی را پاس می داریم.

کارگر یادآورشد: ممکن است آثار تاریخی و ثروت هایی دیگری که داریم با جنگ و زلزله و سیل آسیب ببیند اما سرمایه هایی مانند خیام و عطار و فردوسی و حافظ و سعدی و ابن سینا که ما بی شمار داریم هیچ آسیبی نمی بینند.

وی تاکید کرد: سرزمینی مثل خراسان که شخصیت های بزرگی هم چون فردوسی، خیام و عطار و ... را داشته است، بخش مهمی از سرمایه های اجتماعی ایران را درخود جای داده که نشان از این دارد که سرزمین ما در طول تاریخ چقدر شکوه و عظمت داشته است که توانسته چنین شخصیت هایی را در خود پرورش بدهد.

کارگر ادامه داد: معمولا چنین شخصیت هایی در بخشی از سرزمین خلق ، تربیت شده و به وجود می آیند که زمینه های اجتماعی برای توسعه وجود دارد.

وی اذعان کرد: این نشان می دهد که در این بخش از سرزمین ما (خراسان ) فرهنگ، تمدن و هنر جایگاه رفیعی داشته و افرادی مانند فردوسی، خیام و عطار محصول این تمدن و فرهنگ و هم چنین عامل ایجاد این فرهنگ و تمدن هستند.

مدیر کل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورتصریح کرد: ما این بخش از سرزمین را با این شخصیت ها بهتر می شناسیم و اگر می خواهیم این بخش از سرزمین خود را معرفی کنیم با این افراد معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار