معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تشکیل حلقه‌های میانی توسط مدیران مراکز دارالقرآن کشور

نیشابور (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل حلقه‌های میانی توسط مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۱۳۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل حلقه‌های میانی توسط مدیران مراکز دارالقرآن کشور

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در جمع مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور در اردوگاه شهید رجایی باغرود شهرستان نیشابور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزی در تراز سند تحول بنیادین با هدف رسیدن به حیات طیبه داشته باشیم باید در مسیر قرآن به عنوان اکسیر اعظم و محبت اهل بیت(ع) قرار بگیریم.

حجت‌الاسلام پورثانی خاطرنشان کرد: با وجود امکانات و نیروی انسانی موجود، چاره‌ای جز تربیت عمومی در مدرسه نداریم و باید مراکزی درست کنیم که این مراکز، کار تخصصی تربیتی انجام دهند.

وی افزود: امروز اتفاقاتی در دارالقرآن‌های سراسر کشور در حال انجام است که در مدارس، قابلیت اجرایی ندارد و این یکی دیگر از وظایف مهم دارالقرآن‌ها به شمار می‌رود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر معرفی الگوهای موفق و ارزش‌گذاری فعالیت‌های انجام‌شده، اظهار کرد: این دوره با دغدغه بسیار و با هدف تبیین و تشریح برنامه‌ها برگزار شده و باید تلاش کنیم با الهام گرفتن از الگوهای موفق، تداوم این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم.

پورثانی افزود: برای حرکت دادن این ۸۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور باید یک حلقه میانی به عنوان موتور شتاب‌دهنده دارالقرآن‌های سراسر کشور ایجاد کنیم. یقینا این بدنه بزرگ، نیاز به تحول داشته و اعتقاد ما این است که این تحول باید از بدنه دارالقرآن‌ها شروع شود و با عزم و اراده قوی مدیران متدین، انقلابی و قرآنی با یادگیری شیوه‌های نوین، شاهد این تحول بزرگ باشیم.

وی حاطرنشان کرد: در سال گذشته پایشی در بین دانش‌آموزان استان خراسان رضوی با هدف میزان علاقه دانش‌آموزان به قرآن، نماز و مسائل دینی برگزار شد که پس از جمع‌بندی نظرات دانش‌آموزان، نتایج قابل تاملی حاصل شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در این پایش، ۸۲ درصد دانش‌آموزان اعلام کرده بودند که تلفن همراه شخصی دارند و در صورت مواجهه دانش‌آموز با یک مشکل ناگهانی بیش از معلم، پدر، مادر و روحانی محل به دوستان خود اعتماد می‌کنند که این نتیجه، نشان از بازنگری در روش‌های یاددهی دارد.

وی ادامه داد: نتیجه قابل تامل دیگر این بود که هر دانش‌آموزی که نسبت به قرآن و نماز اهتمام بیشتر داشته و بیشتر به حرم مطهر رضوی مشرف شده با چالش کمتری مواجه بوده و رفتار پرخطرِ کمتری داشته است.

خبرنگار : موسی الرضا دستجردی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار