معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی‌ خبر داد: 

کاهش پرونده‌های طلاق در استان خراسان رضوی

مشهد (پانا) - ‌معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی از کاهش میزان پروند‌ه‌های طلاق و سازش 5 هزار پرونده طلاق در استان خراسان رضوی خبر داد‌.

کد مطلب: ۱۴۶۱۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش پرونده‌های طلاق در استان خراسان رضوی

‌سید امیر مرتضوی؛معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم تلاش همه‌جانبه در زمینه صیانت از نهاد خانواده، اظهار داشت: با تلاش جمعی و بین‌بخشی صورت‌گرفته از ابتدای سال تاکنون، شاهد وقوع حدود 5 هزار سازش در پرونده‌های طلاق بوده‌ایم.

وی افزود: دادگستری استان خراسان رضوی همواره در زمینه اقدامات پیشگیرانه در کشور پیشگام بوده است و این فعالیت‌ها در دوران اخیر و با تأکید رئیس شورای قضایی استان و رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در حال استمرار بوده و نتایج ملموسی نیز از جمله در زمینه کاهش وقوع نهایی طلاق به‌همراه داشته است.

مرتضوی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در زمینه حمایت از نهاد خانواده گفت: این راهبرد در مجموعه دستگاه قضایی از طرق مختلف از جمله معاونت امور اجتماعی، دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان، دفتر حمایت از ایثارگران، دادسراهای عمومی و انقلاب در تمامی استان و مجتمع شوق زندگی در مشهد در حال پیگیری و اجراست و این در حالی است که همکاران ما در این زمینه به این مقدار بسنده نکرده‌اند و حتی اقداماتی بسیار خوب و خداپسندانه در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیز در حال انجام است که به خودی خود، ضمن مساعدت مادی و معنوی به این قشر، از وقوع بسیاری از مخاطرات و مشکلات نیز پیشگیری به‌عمل آمده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: همکاران ما در مجتمع تخصصی رسیدگی به دعاوی خانوادگی نیز از ابتدا تمامی مساعی خود را برای ایجاد صلح و سازش بین زوجین مراجعه‌کننده به‌کار می‌گیرند و حتی پیش از این مرحله نیز تلاش‌های گسترده‌ای توسط مراکز مشاوره از ابعاد مختلف صورت می‌گیرد تا اصلاح ذات‌البینی حادث شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در سایه این تلاشها که توسط همکاران خدوم ما و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در حال انجام است، علی‌رغم ثبت بیش از 29 هزار پرونده با موضوع طلاق، بحمدالله حدود 5 هزار پرونده به صلح و سازش انجامیده و منجر به طلاق نشده است.

وی گفت: از تعداد کل پرونده‌های ثبت‌شده با موضوع طلاق‌های سه‌گانه از ابتدای سال تاکنون، بیش از 8800 پرونده با موضوع طلاق توافقی، بیش از 3300 پرونده با موضوع طلاق به‌درخواست زوج و بیش از 16 هزار و 900 پرونده با موضوع طلاق به‌درخواست زوجه مطرح بوده که همان گونه که گفته شد، از کل پرونده‌های ثبت‌شده با موضوع طلاق‌های سه‌گانه و با مساعی انجام‌شده از رویداد 25 درصد طلاق از ابتدای سال 1402 پیشگیری به‌عمل آمده است.

خبرنگار : محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار