مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد:

ورود بیمه سلامت به حوزه پیشگیری

بیرجند (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم تلاش کرده که علاوه بر درمان، به موضوع پیشگیری نیز ورود پیدا کند که در این راستا برای اولین بار معاونت پیشگیری در این مجموعه تشکیل شده تا شعار «پیشگیری مقدم بر درمان» را محقق کند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود بیمه سلامت به حوزه پیشگیری

دکتر علی اربابی در جمع خبرنگاران که در خانه مطبوعات استان پیرامون گزارش عملکرد سازمان بیمه سلامت استان برگزار شد، ادامه داد: در سال جاری تشکیلات سازمان به روزرسانی شده و حتی پیشگیری سطح 4 نیز در سازمان در حال شکل گیری است.
وی همچنین گفت: در حوزه غربالگری هدفمند نیز اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و این موضوع جزو اولویت های بیمه سلامت است.

رایگان بودن بیمه سلامت برای 5 دهک اول جامعه
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از رایگان بودن بیمه سلامت برای 5 دهک اول جامعه و تخفیف تا 50 درصد برای دهک 6 تا 9 خبر داد و گفت: استمرار بیمه اهمیت بسیاری دارد و باید در این حوزه اطلاع رسانی شود.

دکتر علی اربابی از بهره مندی 17هزارنفر از بیمه رایگان سلامت در دولت سیزدهم در استان خبر داد و افزود: پوشش بیمه ای به لحاظ قانون، 100 درصد محقق شده است و انتظار می رود همه آحاد مردم از این خدمت بهره مند شوند.

68 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 68ونیم درصد جمعیت استان در قالب 526 هزار و 500نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: خیرین می توانند در پرداخت حق بیمه افراد نیازمند با سازمان بیمه سلامت همکاری کنند.

حمایت از 13 هزار بیمار صعب العلاج در استان
اربابی با بیان اینکه 107 بیماری صعب العلاج برای حمایت به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شده است، افزود: بسته های خدماتی این بیماری ها و نشان دار کردن این افراد انجام شده و حدود 13 هزار نفر را هم شناسایی کرده ایم.

وی ادامه داد: بیمار صعب العلاج می تواند در سامانه سلامت من مدارک خود را بارگذاری کند تا از این خدمات بهره مند شود.
وی به عمده افرادی که در استان نشان دار شده اند، اشاره و عنوان کرد: پرفشاری خون4000نفر، دیابت3300نفر، سرطان 2100نفر، پرفشاری کنترل شده 1300نفر و دیابت نوع دو بدون نیاز انسولین 800نفر جزو بیشترین بیماران صعب العلاج استان به شمار می روند.
صرف هزینه 43 میلیاردی برای حمایت از بیماران صعب العلاج استان
وی از صرف هزینه 43ونیم میلیارد تومان برای 60 هزار بار مراجعه افراد نشان دار در سال جاری خبر داد و افزود: شناسایی بیماران صعب العلاج به تنهایی از عهده بیمه سلامت خارج است و نیاز است دانشگاه علوم پزشکی و انجمن های مختلف برای بهره مندی از این خدمات همکاری کرده و مراجعه داشته باشند.

نشان دار کردن 2214زوج نابارور در خراسان جنوبی
مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی از نشان دار شدن 2214 زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: سهم اعتباری سازمان بیمه سلامت در 7 ماهه سال جاری برای حمایت از زوجین نابارور 4 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

واریز 352 میلیارد تومان به حساب مراکز درمانی استان
اربابی همچنین از پرداخت بدهی بخش سرپایی و داروخانه ها تا پایان آذر، بخش سرپایی پزشکان تا پایان آبان و بخش دولتی دانشگاهی تا پایان مهرماه خبر داد.

وی ادامه داد: مجموع اعتباری که به حساب مراکز درمانی در سال جاری واریز شده 352 میلیارد تومان بوده است. وی ادامه داد: 11هزار و 832 توانخواه هم در استان نشان دار شده اند که 14 هزار و 752 نشان برایشان ایجاد شده چرا که برخی از توانخواهان دو نشان داشته اند.

وی از ارائه 59 خدمت به این افراد به مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون تومان خبر داد.

برنامه های دهه فجر
دکتر اربابی مهمترین برنامه های اجرایی بیمه سلامت در دهه فجر را نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید استان، حضور در مراسم ملی و مذهبی استانی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای انقلاب، بازدید مدیریتی از شهرستان های درمیان و بشرویه، دیدار با یکی از جانبازان و ایثارگران و تجلیل از وی، برگزاری مسابقات دارت برای کارکنان و نقاشی برای فرزندان کارکنان، برگزاری مراسم گرامیداشت و جشن خانوادگی دهه فجر و عید مبعث، نشست صمیمی با ایثارگران اداره کل، برگزاری مراسم زیارت عاشورا گرامیداشت شهدای انقلاب و حضور در مراسم راهپیمایی۲۲ بهمن اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار