اقدامات صورت گرفته آموزش و پروش، در میزبانی زائران امام رضا (ع) در دهه آخر صفر

مشهد ( پانا )- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش طی صحبت های خود از فعالیت ها و اقدامات انجام شده،برای زائران امام هشتم در دهه آخر صفر سخن گفت.

کد مطلب: ۱۴۰۳۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات صورت گرفته آموزش و پروش، در میزبانی زائران امام رضا (ع) در دهه آخر صفر

علی مهدوی خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش بیان کرد : بر حسب وظیفه افتخار این را داشتیم تا میزبانی زائران علی بن موسی الرضا (ع) در دهه آخر محرم را داشته باشیم، به این منظور اقدامات آموزش و پرورش در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود.

مهدوی خواه گفت : در بخش سخت افزاری حدود ۷۱۵ مدرسه را در مشهد به عنوان پایگاه میزبانی برای زائرین از جمله کاروان ها، خانواده های فرهنگی و به صورت گروهای دانش آموزی، آماده به خدمت رسانی است.

وی ادامه داد : ۲۰۰ مدرسه به صورت آماده باش در آمده اند تا در صورت افزایش زائران حدود ۱۷۰ هزار را پوشش دهند .

ایشان گفت : در بخش نرم افزاری، آموزش و پرورش جزء نهاد های فرهنگی می باشد؛ جنس ماموریت هم از همین معقوله است و در تلاش هستیم تا خدمات خود را در حوزه فرهنگی در مناسبت شهادت امام رضا (ع) ایفا کنیم.

وی بیان کرد : در زمینه نرم افزاری مدارسی که به عنوان " مدارس احسان " می باشد، در خدمت زائران است و موارد فرهنگی را پوشش می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : طرح های گام عاشقی حدود ۷۱ مدرسه است که این آمار رو به افزایش می باشد، و به عنوان مدرسه هدف و مجری این طرح معین شده، دانش آموزان در قالب تشکل های دانش آموزی به خصوص هیئت دانش آموزی خدمت رسانی به زائران را در دستور کار دارند.

مهدوی خواه در پایان افزود : امسال برای اولین بار کاروان ویژه پیاده روی دانش آموزی برپا شده است که دانش آموزان هم اکنون به ظرفیت ۳۰۰ نفر از مقصد نیشابور راهی می شوند، و امیدوار هستیم تا این اتفاق در سال های آینده با جمع بیشتری برگزار شود.

دانش آموز خبرنگار : ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار