برترینهای جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور تجلیل شدند

بیرجند (پانا) - برترین‌های دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور درمراسمی با حضور جاشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه و خبرنگاران در بیرجند تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برترینهای جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور تجلیل شدند

جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها در این دنیای مدرن، بسیار دشوار و پیچیده است، گفت: رسانه‌ها نباید از کورس نفس‌گیر اطلاع‌رسانی عقب بیفتند بلکه باید با به‌روز کردن فناوری مخصوص کار و دانش خود با طراوت و شادابی در این میدان باقی بمانند.

سید محمد هاشمی با بیان اینکه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند خود را با مباحث روز علم رسانه تطبیق دهد و پا به پای تغییرات لحظه به لحظه‌ی این میدان پیش برود، افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده به زودی اداره‌کل پیام‌رسان‌های اجتماعی در وزارتخانه شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بخش مرتبط و مشخصی برای سواد رسانه در معاونت امور رسانه و تبلیغات شکل می‌گیرد.

او با بیان اینکه برای حفظ سلامت محتوا و قوت پیام‌رسانی در زمینه صوت و تصویر فراگیر، برنامه‌های خوبی انجام گرفته است، افزود: تمامی فیلم‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد، پالایش و تایید می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این با بیان اینکه در استان اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است که باید این موفقیت های شیرین انعکاس رسانه ای پیدا کند، گفت: مطبوعات و رسانه موضوع اول عرصه‌های جهانی بوده و فصل‌الخطاب و تعیین‌کننده هستند.

جواد قناعت با اشاره به خفقان رسانه‌ای در کشورهای غربی، بیان کرد: لابی‌های صهیونیست، جامعه خبر آمریکایی را تعیین می‌کنند و سواستفاده‌ای بالاتر از جنگنده‌ها از مطبوعات می‌برند.

وی  با بیان اینکه دشمن اثرگذاری فضای مجازی و رسانه را می‌داند و بیشترین استفاده را از این عرصه می‌کند،  ادامه داد: در جمهوری اسلامی شاهد توجه خاص نظام و دولت‌مردان به رسانه بوده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه یکی از نظام قوت دشمن است، گفت: اگرچه شاهد اتفاقات تحولی و رویش‌های جدید در حوزه رسانه و مطبوعات هستیم اما منافع ملی ما نتوانسته از رسانه استفاده مطلوبی ببرد و از حرکت دشمن خیلی عقب هستیم.

وی یکی از ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی را رسانه دانست و گفت: راه‌آهن از مطالبات جدی مردم بوده که عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم شروع شده است.

قناعت خواستار امیدآفرینی توسط رسانه‌ها شد و گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طی دو سال دولت سیزدهم، ۵ هزار هکتار از حریم وارد محدوده شده است.

قناعت اظهار کرد: خواستاریم در وزارت ارشاد تدبیری اتخاذ شود که سال آینده شاهد برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: دبیرخانه جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور از خرداد  ماه سال گذشته کارش را با همکاری استان های خراسان جنویی، شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد آغاز کرده است.

علی فرخنده به غنای ظرفیت رسانه ای در خراسان جنوبی که زادگاه پرفسور معتمد نژاد، پدر علم ارتباطات ایران است، اشاره کرد و افزود: ظرفیت استان خراسان جنوبی فراتر از این رویدادهاست.

وی از ارسال 600 اثر به جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور خبر داد و افزود: از این تعداد  417 اثر در3 حوزه تخصصی، موضوعی و آزاد تایید شده که  255 اثر در بخش آزاد و  162 اثر در حوزه موضوعی ارسال شده است.

نماینده هیات داوران جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور هم با بیان اینکه

چرخه استاد - شاگردی در رسانه ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: حمایت از رسانه های استانی با برگزاری چنین جشنواره هایی باید مورد توجه باشد.

محمد فرجادی خواستار استمرار چنین جشنواره هایی در سطح کشور شد و افزود: آثار خیلی خوبی به جشنواره ارسال شده و انتخاب نفرات برتر هم با توجه به نزدیک بودن آثار بلحاظ کیفیت با وسواس انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره بخوبی به اهداف پیش بینی شده‌اش که شناسایی استعدادهای رسانه ای بوده، دست یافته، اذعان داشت: با ادامه این روند شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه رسانه خواهیم بود.

داوری این دوره از مسابقات توسط اساتید معرفی شده توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبری وزارت ارشاد و با مشارکت اساتیدی چون دژاکام، دانشمندی، جلیلی پور و فرجادی انجام شده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار