پنج روز جشن برای دشت‌های یاقوت؛

جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند (پانا)- دبیر جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره ملی زرشک با هدف کمک به رونق بازار این محصول از ۲۹ مهر تا ۳ آبان در چند شهر استان و با برنامه‌های متفاوت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی  برگزار می‌شود

غلام‌حسین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان» از ۲۹ تا ۲۷ مهرماه در شهرستان‌های قاینات، بیرجند و سایر شهرستان‌ها و با حضور چهره‌های اقتصادی، سیاسی،کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
رئیس اتاق تعاون استان افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره ملی ۳۰ مهرماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی قاین همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، نمایشگاه جانبی، از جشنواره تا جشنواره و ... برگزار خواهد شد.
حسینی معرفی زرشک به ایران و جهان، ایجاد شور، نشاط، امید و انگیزه در بین مردم استان به خصوص زرشک‌کاران، حوزه‌های وابسته به تولید زرشک، ایجاد انگیزه در مسئولان دولتی و بخش خصوصی و تعاونی کشور را اهداف برگزاری همایش برشمرد.
وی ادامه داد : تثبیت نقش هویتی زرشک در معرفی استان، تقویت بازار فروش، صادرات، ایجاد ارزش افزوده با رویکرد استفاده از ظرفیت بخش‌های‌ اقتصادی، نمایشگاه‌های محصولات غذایی داخلی و خارج، استفاده از ظرفیت بسته بندی و برندسازی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و تقویت صنعت بسته بندی با استفاده از تکنولوژی روز و... از دیگر اهداف برگزاری همایش است.
وی همچنین کمک به تولیدکنندگان در فرآوری محصول در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت، ایجاد انگیزه در تولیدکننده جهت استفاده از روش‌های نوین تولید زرشک، ایجاد زمینه مناسب تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی جهت فعالیت و ورود سرمایه به بازار زرشک در استان، ایجاد کارگاه‌های فرآوری، سردخانه و صنایع تبدیلی را در لیست دیگر اهداف برگزاری همایش گنجاند.
وی با اشاره به ضرورت های ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره ملی زرشک جهت پیگیری امور آن در استان افزود: نقش آفرینی و میدان داری بخش خصوصی با هدف مردمی‌سازی دولت، همراه کردن ساختارهای ملی با توجه به ظرفیت‌های فراوان خراسان‌جنوبی در دولت و سایر قوا و توجه به سه رکن اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای، علمی و نوآوری در برنامه‌های جشنواره زرشک از دیگر رویکردها در برگزاری این همایش است.
به گفته وی خراسان جنوبی از نظر سطح زیرکشت و تولید زرشک بی دانه در جهان رتبه اول را دارد و زرشک قدمت ۲۵۰ ساله در این استان دارد و با شرایط اقلیمی و اکولوژی این ناحیه سازش یافته و خشکسالی‌های طولانی و پیاپی را تحمل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار