در آیین برگزاری بیست و هفتمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی عنوان شد:
شوراهای دانش آموزی مسابقهای برای داشتن مشارکت در اداره امور مدرسه است
تهران ( پانا ) - مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی مسابقهای برای داشتن مشارکت در اداره امور مدرسه است نقش شورا ها را در ایجاد هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، در تحقق اهداف پیش بینی شده در مدارس موثر و مفید دانست.
آیین برگزاری بیست و هفتمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی با شعار شورای دانش آموزی برای ایران برای مدرسه با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه۴ ؛سید جواد فیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی و رضوان شیرزادی کارشناس مسئول فعالیت اردویی و فوق برنامه به میزبانی دبیرستان دوره اول رحمانعلی شعبانی برگزار شد.
هادی زمانی نژاد با بیان اینکه یکی از فرصت هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی با ابعاد وسیع آن بوده و زمینه های به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه آنان را فراهم می کند « شورای دانش آموزی » است تصریح کرد:" شورای دانش آموزی زمینه ساز رشد و پرورش اجتماعی مبتنی بر تعالیم انسان ساز اسلامی است در واقع انتخابات شورای دانش آموزی به عنوان بازوی مشورتی در مدرسه بشمار می رود که با ایجاد هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، در تحقق اهداف پیش بینی شده در مدارس بسیار موثراست."
وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما در تربیت اجتماعی دانشآموزان، ایجاد حس احترام به قانون، مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و آشنایی با دموکراسی است افزود:" شورا دانش آموزی فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش آموزان در توسعه و تقویت فعالیت های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و هنری در مدارس را فراهم می کند بدیهی است اگر به دانش آموزان فرصت اندیشیدن، ابراز وجود ومداخله موثر در امور مربوط به خودشان داده شود، موجب عزت نفس وارتقاء شخصیت آنان ومسئولیت پذیری بیشتر وفعالیت خود انگیخته ومسئولانه آنان خواهد شد."
وی با اشاره به لزوم جدی گرفتن شوراهای دانش آموزی گفت: برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی مسابقهای برای داشتن مشارکت در اداره امور مدرسه است و دانش آموزان نیز باید باور داشته باشند که این حقی است که جامعه در اختیار آنان قرار دادهو باید به درستی از آن استفاده کنند و در واقع نظام تعلیم وتربیت، بدون مشارکت و اراده آینده سازان شکل نمی گیرد و ایران اسلامی ما برای رسیدن به قله به دانش فرزندان لایق وتوانمند نیازمند است تا با مسئولیت پذیری، مشارکت جویی، کسب مهارت های اجتماعی ،گفت وگو و نقد سازنده، تعامل فکر واندیشه، تفاهم و همدلی و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه با مسئولان مدرسه در پیشبرد اهداف خود وجامعه گام بر دارند.
ارسال دیدگاه