الگوی شخصیتی و تربیتی حضرت علی (ع) یک الگوی تمام ساحتی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه تحقق هدف آفرینش انسان، تنها در پرتو تعلیم و تربیت میسر است، الگوی شخصیتی و تربیتی حضرت علی (ع) را یک الگوی تمام ساحتی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
الگوی شخصیتی و تربیتی حضرت علی (ع) یک الگوی تمام ساحتی است

برنامه فرهنگی و هنری دبیرستان دخترانه توحید ویژه سالروز مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ و اولیای دانش آموزان برگزار شد.

هادی زمانی نژاد با تبیین جلوه‌هایی از شخصیت حضرت علی (ع) بیان کرد: امام علی (ع) آینه تمام نمای ذات الهی و تجلی عالی‌ترین مراتب معرفت، حکمت و هدایت است. برای شناخت و پیروی از اندیشه انسان‌ساز و هدایت گر حضرت علی (ع)، مطالعه نصایح و سخنان آن حضرت، یک ضرورت است.

زمانی‌نژاد الگوی شخصیتی و تربیتی حضرت علی (ع) را یک الگوی تمام‌ساحتی بیان کرد و گفت: تحقق هدف آفرینش انسان، تنها در پرتو تعلیم و تربیت میسر است. زمینه‌سازی برای رشد و ارتقای ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان و رسیدن به مراتب‌های بالاتر از «حیات طیبه» همواره از دغدغه‌های اساسی نظام تعلیم و تربیت کشور بوده است. مهم‌ترین ماموریت آموزش و پرورش، تربیت تمام ساحتی است که در سند تحول بنیادین در شش ساحت تنظیم شده است و رشد متوازن و متعادل زمانی نتیجه‌ بخش است که به همه ساحت‌های آن توجه شود. بر اساس این سند تحول بنیادین، هدف اصلی ما در آموزش و پرورش تربیت انسان کامل است که بخش مهمی از این مسیر با همسویی و همکاری اولیای دانش آموزان اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار