مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

اجرای طرح شهید خرازی به برقراری ارتباط و پیوند با خانواده کمک می‌کند

فراهم کردن بستر لازم برای تربیت تمام ساحتی و تحقق ساحت زیستی- بدنی دانش‌آموزان حائز اهمیت است

تهران ( پانا ) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه ورزش هایی که با رویکرد خانواده محوری و با حضور پدران و مادران برگزار می‌شود‌موجب تقویت پیوندهای ارتباطی بین اعضای خانواده می‌شود، اجرای طرح شهید خرازی به برقراری ارتباط و پیوند با خانواده موثر و مفید دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۳۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شهید خرازی به برقراری ارتباط و پیوند با خانواده کمک می‌کند

مردمی سازی فضاهای آموزشی و ورزشی تحت عنوان طرح شهید خرازی با حضور حسین بابویی؛ مدیر کل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، علیرضا گیلانی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت شهر تهران، سید جواد فیاضی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و پدران و دانش آموزان مدارس ابتدایی پسرانه در مجموعه ورزشی شهید عراقی برگزار شد.

هادی زمانی نژاد با بیان اینکه فراهم کردن بستر لازم برای تربیت تمام ساحتی و تحقق ساحت زیستی- بدنی دانش‌آموزان حائز اهمیت است اظهار کرد: لازمه زندگی سالم برخورداری از روح و جسم سالم است. توسعه و ترویج ورزش در بین اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموزان نه تنها باعث ایجاد همدلی در بین آنان می‌شود بلکه روحیه همگرایی و همرایی آنان را در فعالیت‌های گروهی را نیز دوچندان می‌کند. تربیت‌بدنی و ورزش از مهم‌ترین عوامل تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت و برقراری توازن و تعادل قوای بدنی دانش‌آمـــوزان به شــمار می‌رود.

وی اجرای طرح شهید خرازی را فراگیر سازی و همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف و مشارکت خانواده‌ها در انجام فعالیت‌های ورزشی بیان کرد و تصریح کرد: مردمی سازی مجموعه‌های ورزشی در راستای تربیت بدنی رایگان و مشارکت خانواده در فرآیندهای تعلیم و تربیت و تحکیم بنیان خانواده از طریق فعالیت‌های تربیت بدنی صورت می‌گیرد و در واقع این طرح موجب تقویت بنیان خانواده از طریق محیط‌های ورزشی می‌شود و از طرفی فضاهای ورزشی به یک فضای تربیتی موثر تبدیل خواهد شد.

زمانی نژاد افزود: ورزش‌هایی که با رویکرد خانواده محوری و با حضور پدران و مادران برگزار می‌شود موجب تقویت پیوندهای ارتباطی بین اعضای خانواده از یک سو و و از سویی دیگر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد. گاهی فاصله بین نسل‌ پدران و مادران با دانش‌آموزان با انجام این گونه فعالیت‌های ورزشی کمتر خواهد شد. حضور و مشارکت پدران و مادران در ورزش های دانش‌آموزان می تواند یکی از راه های گفت‌وگو ، برقراری ارتباط و پیوند با خانواده باشد و این طرح به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ایجاد نشاط و شادابی و امیدآفرینی در خانواده‌ها و توسعه و ترویج ورزش همگانی کمک شایانی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار