معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

مصاحبه تکمیلی رشته‌های امور تربیتی از امروز ۶ مردادماه آغاز می‌شود

استخدام نیروی توانمند براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مربوط به مشاغل کیفیت‌بخشی از اهمیت بسزایی برخودار است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید براینکه استخدام نیروی توانمند براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مربوط به مشاغل کیفیت‌بخشی است، گفت مصاحبه تکمیلی رشته‌های امور تربیتی از روز ۶ مردادماه آغاز و تا دوازده روز ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مصاحبه تکمیلی رشته‌های امور تربیتی از امروز ۶ مردادماه آغاز می‌شود

نشست تخصصی تصحیح اوراق آزمون موردکاوی (آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی) در‌راستای برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی آمورش و پرورش و به منظور تمهید مقدمات و نحوه تصحیح پاسخ‌برگ‌های آزمون موردکاوی داوطلبان، با حضور سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، عباس شیشه‌گرها؛ مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش شهر تهران و کلاهی؛ رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش پایتخت برگزار شد.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست با اذعان بر آغاز دوره ارزیابی تکمیلی آزمون مشاغل کیفیت بخشی، گفت: از آنجاکه براساس فرمایش  مقام معظم رهبری، جذب نیروی انقلابی بالاخص معاون پرورشی متدین در تربیت دانش‌آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است، در ۱۴ اردیبهشت‌ماه به دستور صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، آزمون کیفیت‌بخشی مشاغل به همت جهاد دانشگاهی به منظور جذب نیروی موردنیاز آموزش و پرورش در ۴ رشته؛ مربی تربیت بدنی و سلامت، مربی تربیتی و مشاوره، مشاوره و مربی تربیتی و سبک زندگی برگزار شد‌. در این آزمون ۲۵۰۰ داوطلب از استان‌ تهران به تفکیک ۱۴۳۳ نفر از شهر تهران و ۱۰۶۷ نفر از شهرستان‌های استان تهران موفق به کسب حداقل نمره قبولی در این آزمون شدند که این داوطلبان باید جهت شرکت در مراحل ارزیابی تکمیلی آزمون مشاغل کیفیت بخشی اقدام نمایند.

آزمون کتبی کیفیت‌بخشی، تنها نیمی از مسیر طی‌شده داوطلبان جهت استخدام در حوزه آموزش و پرورش است

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه قبولی در آزمون کتبی کیفیت‌بخشی، تنها نیمی از مسیر طی‌شده داوطلبان جهت استخدام در حوزه آموزش و پرورش است، آن‌ها باید برای رسیدن به هدف غایی خود؛ یعنی استخدام، در مراحل ارزیابی تکمیلی این آزمون نیز حداقل نمره قبولی را کسب کنند. در حقیقت ارزیابی تکمیلی آزمون مشاغل کیفیت‌بخشی دومین مرحله از استخدام نیروی موردنیاز در آموزش و پرورش است. داوطلبان در سال‌های گذشته برای طی کردن روند مصاحبه تکمیلی تنها به حوزه گزینش مراجعه می‌کردند، اما براساس قانون جدید، امسال داوطلبان علاوه بر گذراندن مرحله عمومی گزینش، باید مصاحبه تکمیلی خود را در کانون ارزیابان نیز انجام دهند.

موسوی ضمن اشاره بر زمان ارزیابی تکمیلی آزمون مشاغل کیفیت‌بخشی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت استخدام نیروی توانمند براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مربوط به مشاغل کیفیت‌بخشی، امسال سنجش و ارزیابی داوطلبان در چند مرحله صورت می‌گیرد و متقاضیان باید هر یک از این مراحل را در موعد مقرر با آمادگی کامل پشت سر بگذرانند. ارزیابی تکمیلی آزمون مشاغل کیفیت بخشی از چند مرحله؛ گزینش عمومی، کانون ارزیابان، آزمون موردکاوی و آزمون عملی ویژه دو رشته (تربیت بدنی و امور تربیتی و سبک زندگی) برگزار می‌شود. از ۱۴۳۳ داوطلب تهرانی پذیرفته شده در آزمون کتبی کیفیت‌بخشی، ۵۶ نفر در رشته مشاوره، ۴۰۲ نفر در رشته تربیت‌بدنی و سلامت، ۵۶۰ نفر در رشته امور تربیتی و مشاوره و ۴۱۵ نفر در رشته امور تربیتی و سبک زندگی موفق به کسب نمره قبولی شدند که باید برای مصاحبه تکمیلی اقدام نمایند.

این مقام مسئول افزود: مصاحبه تکمیلی داوطلبان از ۳۱ تیرماه آغاز شده‌است و تا ۲۰ مرداد ادامه دارد. براساس برنامه‌ریزی‌های صورتی گرفته مصاحبه داوطلبان حوزه تربیت‌بدنی و سلامت از ۳۱ تیرماه آغاز شده و تا چهارشنبه ۳ مرداد ماه به پایان رسید. مصاحبه داوطلبان رشته مشاوره نیز روز پنجشنبه در کانون ارزیابان انجام شد و امروز روز شنبه برابر ۶ مردادماه، مصاحبه دو رشته امور تربیتی و مشاوره و امور تربیتی و سبک زندگی آغاز و تا دوازده روز به احتساب روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

۱۲ کانون ارزیابی، مصاحبه‌ داوطلبان را برعهده‌ خواهند داشت

وی ضمن برشمردن کانون ارزیابی رشته‌های مشاوره، امور تربیتی و مشاوره و امور تربیتی و سبک زندگی گفت: باتوجه به زمان اعلامی، مصاحبه این ۳ رشته در کانون‌هایی چون؛ مدرسه وارثان نور منطقه ۲، مدرسه نظام مافی منطقه ۲، مدرسه شهید علیپور منطقه ۴، مدرسه امام صادق منطقه ۴، مدرسه معلم شهید منطقه ۵، مدرسه حضرت فاطمه سلام الله علیها منطقه ۵، مدرسه آرمینه مصلی نژاد منطقه ۶، مدرسه پروین اعتصامی منطقه ۹، مدرسه کلهرودی منطقه ۱۰، مدرسه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها منطقه ۱۰‌ و مدرسه شهید صدر منطقه ۱۱ با حضور فعال ۱۰۰ ارزیاب برگزار خواهد شد. هر کانون ارزیابی با حضور ۸ ارزیاب، ۲ تسهیلگر، ۱ سرارزیاب انتخابی وزارت‌خانه جهت راهنمایی و نظارت، مدیر مدرسه، ۱ نیروی خدماتی کار مصاحبه را دنبال خواهند کرد.

موسوی با اذعان بر نحوه انتخابات ارزیابان گفت: ۲۴۰ ارزیاب در دوره‌های آموزشی ارزیابی شرکت کردند که از این تعداد، ۲۰۰ ارزیاب موفق به کسب حداقل نمره شدند که براساس شیوه‌نامه ارسالی از سوی وزارت‌خانه، تنها ۱۰۰ ارزیاب در کانون‌های ارزیابی فعال هستند و ۱۰۰ ارزیاب دیگر در جایگاه جایگزین ایفای نقش می‌کنند.

وی ضمن برشمردن جزئیات رشته جدید امور تربیتی و سبک زندگی، اظهار کرد: این رشته که به عنوان رشته چهارپیشه نیز شناخته‌ می‌شود، امسال در لیست رشته‌های کیفیت‌بخشی قرار گرفته است و باتوجه به سختی شغلش، داوطلبان محدودی را به خود جذب کرده‌است. مربیان این رشته برای مدارس شبانه‌روزی در نظر گرفته شده‌اند. متقاضیان این رشته برای استخدام باید پس از طی کردن مراحل گزینش، کانون ارزیابان و آزمون موردکاوی، همراه داوطلبان رشته تربیت‌بدنی و سلامت در آزمون عملی نیز شرکت کنند. در این آزمون از داوطلبان ۸ تست ورزشی شامل (۲ تست آمادگی جسمانی و ۶ تست مهارتی) و آزمون کمک‌های اولیه نیز گرفته خواهد‌شد. داوطلبان باید از آزمون تست ورزشی، حداقل نمره ۱۶ را از ۴۰ کسب کنند. البته در بخش کمک‌های اولیه اگر داوطلبان موفق به کسب حداقل نمره قبولی نشدند می‌تواند دو مرتبه پیش از اعلام نتایج نهایی این بخش را بگذراند.

برای تصحیح اوراق آزمون موردکاوی، ۱۰ مصح آموزش‌دیده در نظر گرفته‌شده است ‌

موسوی ضمن اشاره بر آزمون موردکاوی گفت: امسال به جهت سهولت کار کانون ارزیابان، آزمونی تحت عنوان موردکاوی نیز برگزار شد. در حقیقت این آزمون یکی از ابزارهای سنجش در مرحله ارزیابی تکمیلی و مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی است که امتیاز آن در پرونده داوطلبان لحاظ می‌شود. در واقع آزمون کتبی موردکاوی  سوالاتی در خصوص موقعیت شبیه‌سازی شده شغلی بود. در این آزمون ۲۵۰۰ داوطلب از استان تهران شرکت کردند که تصحیح برگه‌های این داوطلبان بر عهده شهر تهران است. برای این کار، ۱۰ مصح آموزش‌دیده از میان ارزیابان ذخیره در نظر گرفته‌شده است ‌که با اعلام وزارت خانه کار تصحیح را آغاز خواهند‌کرد.

وی ادامه داد:  تصحیح این اوراق طبق اطلاعیه قبلی بایستی تا ۱۸ مردادماه به اتمام برسد. این برگه‌ها باید با نظارت دقیق حراست تصحیح شوند. مصحح‌‌ها مطابق رشته شغل داوطلب با محتوای آزمون مورد‌کاوی ( تربیت بدنی و مراقبت سلامت مشاوره و امور تربیتی سبک زندگی و امور تربیتی و مشاوره) برگه‌ها را صحیح می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: همانطور که وجود معلمان و دبیران برای آموزش دروس مختلف دانش آموزان دارای اهمیت است، در هر مدرسه‌ای باید مربیان امور تربیتی نیز برای تعلیم و تربیت حضور داشته باشند تا علاوه بر فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امور، مسائل مختلف اجتماعی را از همان سنین پائین نیز به کودکان و نوجوانان ارائه دهند، متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد مربیان پرورشی به‌حدی کم بوده که از معلمان یا افراد دیگر با رشته‌های غیر مرتبط یاری گرفته شده است. به همین دلیل نیز وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت تا در سال جاری با نظارتی دقیق و موشکافانه ظرفیتی را جهت جذب افراد دارای صلاحیت اختصاص دهد. باتوجه به این موضوع مهم پس از ارزیابی‌های صورت گرفته از میان ۱۴۳۳ داوطلب پذیرش شده از شهر تهران تنها ۸۳۳ نفر موفق به استخدام در آموزش و پرورش خواهند‌شد.

شایان ذکر است که برای ۱۴۳۳ داوطلب شهر تهران پرونده تکمیل شده و پس از اعلام نتیجه نهایی ارزیابی هر بخش، نتیجه در پرونده افراد ثبت و نتیجه تا شهریور ماه در سایت کارا اعلام خواهد‌شد.

 

 

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار