معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

طرح شهید آرمان می‌تواند زمینه‌ساز تربیت سربازان امام زمان(عج) باشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز طرح شهید آرمان به یک درخت تنومند تبدیل شده که اثرات آن را می‌توانیم در سطح جامعه و مدارس مشاهده کنیم، گفت با تلاش مسئولین آموزش و پرورش طرح شهید آرمان باید زمینه تربیت سربازان امام زمان(عج) را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید آرمان می‌تواند زمینه‌ساز تربیت سربازان امام زمان(عج) باشد

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست هماهنگی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق شهر تهران و ستاد طرح شهید آرمان که با محوریت اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانه که در سالن جلسات مجتمع ایوان ری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، گفت: طبق افکارسنجی‌های انجام شده طیف کثیری از ملت شریف به دلیل درگذشت شهادت‌گونه خادم‌الرضا عزادار شده‌اند. البته که ایشان با خدمت صادقانه در جوار حضرت رضا(ع) خیر دنیا و آخرت را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های آیت الله رئیسی با سایر رؤسای جمهور در واژه استقامت بود، عنوان کرد: افراد بسیاری با حضرت امام(ره) انقلاب را آغاز کرده ولی در ادامه مسیر از انجام اهداف منحرف شدند و برخی نیز به دلیل نداشتن استقامت، در رسیدن به مسیر موفقیت جاماندند؛ اما آیت‌الله رئیسی علی‌رغم تمام نامهربانی‌ها و کارشکنی‌ها به مسیر خود ادامه دادند و با  ایستادگی و استقامت خود به شهید جمهور تبدیل شده و این‌گونه مردم در تشییع ایشان حاضر شدند. شهید امیرعبداللهیان نیز به بهترین شکل سیاست‌های انقلاب اسلامی را دنبال می‌کرد. سایر شهدای این حادثه ازجمله آیت الله آل هاشم، شهید مالک رحمتی و شهید موسوی نیز جزو افراد با ایمان و باتقوا بودند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه وجود ولی فقیه برکت جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: طی روزهای اخیر کشور، با وجود عدم رئیس جمهور و رئیس مجلس و به برکت وجود ولی فقیه، کوچک‌ترین خللی در اداره کشور به وجود نیامد. افراد بسیاری خواهان فاصله مردم از انقلاب اسلامی بودند، ولی تشییع میلیونی شهدای خدمت نشان داد که اگر شخصی در تراز انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، مردم نیز پای کار انقلاب هستند. 

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای برای دانش‌آموزان ما اصطلاح‌سازی می‌کنند تا بگویند که نسل جدید از انقلاب دور است، گفت: ما برای مقابله با این افراد نیازمد اقدامات جهادی و کار شبانه‌روزی هستیم.

پورثانی با اذعان به اینکه بالغ بر ۲۸۰ مسجد در شهر تهران اعتکاف دانش‌آموزی برگزار کردند، گفت: حضور دانش‌آموزان در اعتکاف، خواندن سرود سلام فرمانده، حضور دختران آرمانی در ورزشگاه آزادی و .... حاکی از علاقه‌مندی دانش‌آموزان نسبت به نظام و انقلاب است و از آنجاکه سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را محدود به ساعات درسی و مدارس نمی‌داند، لذا مدرسه، کانون تربیتی محله و دانش‌آموز باید در ۶ ساحت تربیتی آموزش‌هلی لازم را فردا بگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت مردمی‌سازی بود، عنوان کرد: درب آموزش و پرورش و مدارس امروز برای تمام دغدغه‌مندان جمهوری اسلامی و مسائل فرهنگی باز است. در این مسیر حضور گروه‌های مردمی شرط موفقیت در امور مختلف است. همانطور که جنگ تحمیلی تنها با حضور مردم به پیروزی رسید، جنگ فرهنگی امروز نیز تنها با حضور مشارکت مردم همیشه در صحنه به پیروزی خواهید رسید. در شرایط جنگ ترکیبی همه باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند، وظیفه آموزش و پرورش نیز در این راستا تسهیل‌گیری و زمینه‌سازی در خصوص پرورش نسل آینده است.

وی با تأکید بر فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص همدلی مردم در جنگ فرهنگی افزود:  براساس فرمایشات معظم‌ لّه رهبری به مسئولین آموزش و پرورش، باید این مسیر برای فعالین مردمی هموار شود که طرح شهید آرمان هم با این هدف شکل گرفته است.  طرح شهید آرمان به یک درخت تنومند تبدیل شده و اثرات آن را می‌توانیم در سطح جامعه و مدارس شاهد باشیم.  برخی از اقداماتی که امروز توسط طرح شهید آرمان دنبال می‌شود در گذشته یک آرزو بود و برای این اتفاق تأثیرگذار افراد مختلفی از آموزش و پرورش و شهرداری تهران پای کار آمده و همکاری داشتند.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار