آیین اختتامیه یازدهمین اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان برگزار شد؛

فلاحتکار: دانش‌آموزان پیشران پیشتاز باید تکثیر شوند

تهران (پانا) - آیین اختتامیه یازدهمین اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی عصر امروز با حضور قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فلاحتکار: دانش‌آموزان پیشران پیشتاز باید تکثیر شوند

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در این آیین ضمن خداقوت و خسته نباشید به اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران از همه دست‌اندرکاران برگزاری اردو، معاونت‌های مختلف، خبرگزاری پانا، دفاتر استانی قدردانی کرد و گفت: اگر ما دور هم جمع شده‌ایم برای این است که بگوییم شما سفیران سازمان دانش‌آموزی در استان‌ها هستید، شما دیگر دانش‌آموز عادی نیستید بلکه پیشران و پیشتاز هستید.

علی فلاحتکار ادامه داد: پیشتاز یعنی کسی که مسائل کشور، دین، غزه، محیط زیست و مهارت‌هایی که در اردو آموزش داده شد، اهمیت دارد و البته به اینکه، بقیه هم همین‌ها برای‌شان مهم باشد، توجه می‌کنند. 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه امیدوارم سال آینده یک اردوی ملی چند هزار نفره داشته باشیم، گفت: پیشتازی که هویت ملی و دینی دارد باید تکثیر شود. وقتی به استان‌ها و شهرهای خود برگشتید آن چیزی که آموختید و آن حس خود را به دیگران هم منتقل کنند.

وی افزود: امروز شما باید با چهار روز قبلی شما متفاوت باشد. از وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی تشکر می‌کنم که اگر حمایت این عزیزان نبود این اردو برگزار نمی‌شود.

مشاور قائم مقام سازمان دانش‌آموزی نیز در ابتدای این آیین ضمن خیرمقدم به مسئولان و اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان اظهار کرد: مقدمات برگزاری اردوی یازدهم از حدود یک ماه پیش نهایی شد. ابتدا اردوهای استانی برگزار شد، منتخبان آزمون به مرحله مصاحبه راه یافتند و در نهایت ابلاغیه برگزاری اردوی ملی صادر شد. 

رحمه‌اله رضایی ادامه داد: ۱۳ مرداد پذیرش اعضا و مربیان انجام شد. سه وعده غذایی را خود بچه‌ها طبخ کردند و اردو به صورت چادرخواب بود. محتوای کلاس‌ها شامل دانش تشکیلاتی و مهارت‌های مختلف از جمله بازی و خلاقیت، کار با چوب، امداد و نجات، چادرزنی، اطفای حریق و ... بود. کلاس‌های آموزشی نوجوان پیشران نیز برای اولین بار برگزار و مورد استقبال خوبی واقع شد. 

رئیس یازدهمین اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان افزود: برنامه‌های فرهنگی خوبی هم برای اعضا و مربیان برگزار شد. جمعا ۶۰۰ نفر را توانستیم در این اردو میزبانی کنیم. از همه عزیزانی که در برپایی این اردو ما را همراهی کردند قدردانی می‌کنم. 

در بخشی از این آیین نیز، دانش‌‌آموزان پیشتاز پس از حمل و قرائت قرآن، برافراشتن پرچم کشورمان و هم‌خوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مهارت‌هایی را که در اردوی پیشتازان آموخته بودند از قبیل چادرزنی، کار با چوب شامل نردبان اردویی، سطل زباله اردویی، برانکارد اردویی برای حمل مصدوم و ...، امداد و نجات، اطفای حریق، کار با قطب‌نما و یافتن قبله، بازی‌های گروهی و دیگر مهارت‌های اردویی را به صورت عملی اجرا کردند. 

یازدهمین اردوی ملی اعضا و تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی از روز شنبه هفته جاری با حضور ۶۰۰ نفر از اعضا و مربیان آغاز شده بود. مقرر است که اردوی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان در بخش دختران نیز از روز شنبه بیستم مردادماه آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار