در پی کشف یک پهپاد متعلق به کره‌جنوبی در پیونگ‌یانگ؛

وزارت دفاع کره‌شمالی: نفوذ مکرر پهپادهای سئول، اعلام جنگ است

تهران (پانا) - در پی کشف یک پهپاد متعلق به کره‌جنوبی در یکی از مناطق پیونگ‌یانگ، وزارت دفاع کره‌شمالی واکنش نشان داده و این تحرکات را اعلام جنگ تلقی کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وزارت دفاع کره‌شمالی: نفوذ مکرر پهپادهای سئول، اعلام جنگ است

خبرگزاری مرکزی کره «کی‌سی‌ان‌ای» گزارش داد، یک پهپاد متعلق به کره‌جنوبی در یکی از مناطق پیونگ‌یانگ پیدا شده و وزارت دفاع جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) اعلام کرد نفوذ مکرر تجهیزات نظامی کره‌جنوبی، به‌عنوان اعلام جنگ تلقی می‌شود و منجر به حملات تلافی‌جویانه خواهد شد.

به گفته وزارت دفاع کره‌شمالی، در ۱۳ اکتبر، لاشه یک پهپاد کره‌جنوبی در پیونگ‌یانگ پیدا شد.

طی روزهای گذشته تنش‌ها در شبه‌جزیره کره بر سر پرواز پهپادهایی که از سمت کره‌جنوبی وارد کره‌شمالی می‌شوند، بالا گرفته است. در همین حال رهبر کره‌شمالی که اخیرا دستور تخریب راه‌های ریلی و جاده‌ای منتهی به کره‌جنوبی را داده بود، تاکید کرد در صورت نقض حق حاکمیت کشورش توسط سئول، به اقدام نظامی دست خواهد زد.  

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی روز جمعه گفت اگر کره‌جنوبی به خاک این کشور تجاوز کند، پیونگ‌یانگ در برابر دشمن خارجی خود بدون هیچ تردیدی از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

در همین حال روز پنجشنبه، پیونگ‌یانگ اصلاحاتی در قانون اساسی خود انجام داد و کره‌جنوبی را به‌عنوان یک کشور دشمن توصیف کرد، اقدامی که با محکومیت سئول مواجه شد.

کره‌شمالی پیشتر هم ادعا کرد پهپادهای کره‌جنوبی که حامل اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ بوده‌اند، در طول ماه جاری میلادی سه بار در آسمان پیونگ‌یانگ مشاهده شده‌اند. این ادعا باعث به راه افتادن نزاع لفظی و هشدارهای متقابل بین ۲ کره شد، در حالی که پیونگ‌یانگ تهدید به پاسخ نظامی در صورت تکرار چنین اتفاقی کرد.

بعد از آنکه «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی به همسایه جنوبی درباره وقوع «فاجعه وحشتناک»‌ در صورت تکرار نفوذ به کشورش هشدار داد، سئول هم به پیونگ‌یانگ هشدار داد که در صورت آسیب زدن به شهروندان کره‌جنوبی حکومت کره‌شمالی به پایان کار خود خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار