کاخ سفید: بایدن مشاعرش را از دست نداده است

تهران (پانا) - دفتر مطبوعاتی کاخ سفید پس از اظهارنظرهایی درباره عدم آمادگی ذهنی رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد که جو بایدن به آلزایمر و زوال عقل مبتلا نیست.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کاخ سفید: بایدن مشاعرش را از دست نداده است

به گزارش راشاتودی، کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید پس از واکنش گسترده اعضای ارشد حزب دموکرات درباره سلامت ذهنی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور و اذعان به «مشروع و به‌حق» بودن نگرانی‌ها درباره این مساله، مدعی شد که بایدن به آلزایمر یا زوال عقل مبتلا نیست.

بایدن در جریان مناظره هفته گذشته با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به وضوح گیج بود، کلمات را جابه‌جا استفاده می‌کرد وبرای بستن جملاتش به تقلا افتاده بود. رسانه‌های مطرح آمریکایی عملکرد رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا را فاجعه خواندند و حامیان مالی حزب دموکرات نیز خواستار توقف فوری ستاد انتخاباتی او شدند.

نانسی پلوسی، سخنگوی اسبق مجلس نمایندگان آمریکا دراین‌باره گفت: فکر می‌کنم که پرسیدن این سوال حق ما باشد؛ بیماری عود کرده یا صرفا یک عارضه موقت است؟

ژان‌پیر در واکنش به این مساله گفت: نگرانی‌ها را درک می‌کنیم. رئیس جمهور شب خوبی را پشت سر نگذاشت. بایدن سرما خورده و صدایش گرفته بود. او می‌داند که چطور کارش را انجام دهد و چطور بعد از آن شب، به مناظره برگردد.

با این حال، پرسش‌ها درباره هوشیاری ذهنی بایدن همچنان موضوع اصلی این نشست مطبوعاتی یک ساعته بود. پاسخ سخنگوی کاخ سفید به این سوال آیا سوابق پزشکی بیشتری درباره وضعیت جسمانی بایدن منتشر خواهد شد، منفی بود.

وی همچنین درباره اینکه آیا بایدن آزمون شناختی خواهد داد نیز گفت که چنین آزمونی «تضمینی نیست.» ژان‌پیر در پاسخ به این پرسش که آیا بایدن «معلول» است، به یک «نه» بسنده کرد و در ادامه نیز به طعنه به خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود، گفت: شاید تو بهتر بدانی!

در ادامه نیز سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این پرسش مستقیم که آیا بایدن از آلزایمر، هر نوع زوال عقل یا نوعی بیماری فرساینده که ناتوان‌اش در سر هم کردن یک جمله منسجم را توضیح بدهد، رنج می‌برد، اضافه کرد: جواب منفی است.

براساس نظرسنجی که شبکه سی‌بی‌اس نیوز با مشارکت یوگاو درباره این مناظره انجام داده است، ۷۲ درصد رای‌دهندگان بر این باورند که بایدن برای ریاست جمهوری، سلامت ذهنی و شناختی مورد نیاز را ندارد. همچنین براساس این نظرسنجی، حتی بین دموکرات‌ها حدود ۴۵ درصد معتقدند مه بایدن باید از انتخابات انصراف دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار