سید حسن نصرالله:

ترور و شهادت فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله عزم ما را افزایش می‌دهد

دشمنان در تلاشند تا جبهه لبنان و غزه را جدا کنند

تهران (پانا) - دبیرکل حزب الله لبنان گفت ترور و شهادت فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله عزم ما را برای ادامه راهمان افزایش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ترور و شهادت فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله عزم ما را افزایش می‌دهد

به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله امروز (چهارشنبه) در جریان سخنرانی به مناسبت شهادت «حاج ابوطالب»، گفت: از تمامی طرف‌ها و کشورهایی که شهادت این فرمانده جهادی حزب‌الله را تسلیت گفتند، تشکر و قدردانی کرد و همچنین به خانواده‌های شهدای راه قدس تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: شهید ابوطالب به عنوان یک رزمنده معمولی شروع به کار و به دلیل معنویت و روحیه بالا به سرعت پیشرفت کرد. او در اوایل جوانی فرمانده محور صدیقین بود و در سال ۱۹۹۲ به عنوان یکی از کادرهای جهادی عازم بوسنی شد و سال ها دور از خانواده و عزیزان سپری کرد.

وی افزود: ابوطالب قبل از سال ۲۰۰۰ در عملیات مقاومت مسئولیت محور بنت جبیل را بر عهده گرفت و در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ مسئول این محور بود. پس از آن در سال ۲۰۱۶ تا زمان شهادت مسئولیت یگان نصر را عهده دار بود.

سید حسن نصرالله در این باره تاکید کرد: شهادت نه شکست است و نه مرگ، بلکه نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است. خطرناک ترین چیزی که دشمن با آن رو به روست، این است که هر کس در این عرصه ها بجنگد، حامل این فرهنگ، فکر و ایمان است.

وی ادامه داد: نبرد در جبهه لبنان نقش بسیار مهمی داشت و خسارات مادی، معنوی و روحی به دشمن وارد کرد و واکنش مقاومت به ترورهای اخیر بسیار قابل توجه و بزرگ بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ترور و شهادت فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله عزم ما را برای ادامه راهمان افزایش می‌دهد. امروز به لطف این جانفشانی‌ها مصمم تر برای ادامه نبرد علیه اسرائیل هستیم.

وی اضافه کرد: ما از هشتم اکتبر با یک رویارویی بزرگ مواجه هستیم و همچنان به وارد کردن خسارات جانی و مادی به اسرائیل ادامه می‌دهیم. در این باره آنچه را که پهپاد هدهد انجام داد به دشمن یادآوری میکنیم. جبهه پشتیبان لبنان تأثیر زیادی در روند نبرد علیه اسرائیل دارد و به همین دلیل آنها در تلاشند تا جبهه لبنان و غزه را جدا کنند.

نصرالله گفت: برخی در رژیم دشمن گفتند که حزب‌الله در حیفا جاسوس‌هایی دارد و از طریق آن‌ها به این تصاویر دست یافته است، اما آن‌ها هنگامی که مقاومت در آینده قسمت‌های دیگری را از شهرهای دوم، سوم و چهارم منتشر کند چه خواهند گفت؟ ما ساعت‌هایی طولانی از حیفا، اطراف و پس و پیش آن تصاویر در اختیار داریم. مقاومت بر اساس دید و اطلاعات می‌جنگد.

وی افزود: ما تاکنون با بخشی از تسلیحات خود جنگیده‌ایم و تسلیحات جدیدی را به دست آورده‌ایم که در میدان به نمایش خواهد آمد. ما تسلیحات خود را توسعه داده‌ایم و در این نبرد از تسلیحات جدیدی استفاده کرده‌ایم. ما شمار زیادی پهپاد در اختیار داریم، زیرا خودمان آن‌ها را می‌سازیم.

نصرالله ادامه داد: ما نیروی انسانی کافی و با انگیزه در اختیار داریم و با برادرانی روبرو هستیم که می‌خواهند به جبهه بپیوندند اما ما بر اساس نیازهای جبهه از ورود آنان به جنگ جلوگیری می‌کنیم.

شمار رزمندگان ما از ۱۰۰ هزار مبارز بیشتر است

وی افزود: فرماندهان جنبش‌های مقاومت در منطقه با ما تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهیم برای شما رزمنده اعزام کنیم. ما به آن‌ها گفتیم که نه تنها رزمندگان کافی در اختیار داریم بلکه، شمار رزمندگان ما در مقایسه با این جنگ زیاد هم است. شمار رزمندگان ما از ۱۰۰ هزار مبارز بیشتر است و ما در لبنان حتی در بدترین شرایط جنگی نیز بیش‌تر از نیاز جبهه رزمنده داریم.

نصرالله گفت: پایگاه مردمی از مهم‌ترین عناصر قدرت تجربه مقاومت است. این پایگاه مردمی، مقاوم و شکیبا است و خانه‌ها، دارایی و خورد و خوراک خود را تقدیم کرده است. این پایگاه مردمی همچنان پایدار و مایه فخر و مباهات است.

ما به عنوان مقاومت خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم

وی افزود: تهدید به جنگ در ۸ ماه گذشته ما را نمی‌ترساند. برخی افراد این احتمال را جدی برآورد می‌کنند. ما به عنوان مقاومت خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم. دشمن می‌داند که چه چیزی در انتظارش است و به همین دلیل باز داشته شده است. دشمن می‌داند که هیچ جایی در رژیم از موشک‌ها و پهپادهای ما در امان و سلامت نخواهد بود. این حملات، کورکورانه نخواهد بود بلکه ما بانک اهدافی واقعی و بزرگ در اختیار داریم و می‌توانیم به این اهداف دست پیدا کنیم؛ موضوعی که پایه‌های رژیم را به لرزه در خواهد آورد.

ناوهای دشمن هدف قرار خواهد گرفت

نصرالله گفت: دشمن همچنین می‌داند آن چه در دریای مدیترانه انتظارش را می‌کشد بسیار عظیم است و تمامی سواحل، ناوها و کشتی‌های آن هدف قرار خواهد گرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات «وعده صادق» ادامه داد: دشمن می‌داند که نمی‌تواند از رژیمش دفاع کند. دلیل این موضوع عملیات وعده صادق از سوی جمهوری اسلامی ایران است که با وجود حمایت‌های بین‌المللی باز هم موشک‌ها و پهپادها به رژیم رسیدند. حالا ببینید اگر این نبرد با ما و در فاصله چند کیلومتری باشد اوضاع چگونه خواهد بود.

حمله به لبنان پیامدهای منطقه ای به همراه دارد

نصرالله افزود: دشمن می‌داند که باید از زمین، دریا و آسمان منتظر ما باشد. اگر جنگ به لبنان تحمیل شود مقاومت بدون ضابطه، قاعده و محدودیت خواهد جنگید. دشمن و سرور آمریکایی‌اش می‌دانند که حمله به لبنان پیامدهای منطقه‌ای در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار