تولیدکننده فرش البرزی در گفت‌وگو با پانا:

فرش ایرانی از تمدن، سابقه و تنوع بی‌نظیری برخوردار است

کرج (پانا) - یکی از تولیدکنندگان و فروشندگان فرش در کرج گفت فرش ایرانی در دنیا تک است زیرا از تمدن، سابقه و تنوع بی‌نظیری برخوردار است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
فرش ایرانی از تمدن، سابقه و تنوع بی‌نظیری برخوردار است

حسین قمصری در گفت‌وگو با پانا به مناسبت روز ملی فرش بیان کرد: «بنده از سال ۱۳۴۰ در بازار تهران مشغول به‌ رفوگری فرش بودم و فرش‌های گران‌قیمت زیادی را رفو کرده‌ام به همین دلیل در این کار، تجربه زیادی دارم و مردم، بنده را به عنوان یک کارشناس فرش قبول دارند. در سال‌های گذشته در شهر زنجان، کلاس‌های آموزش رفوگری زیادی برگزار کرده‌ام اما هم‌اکنون به‌ دلیل‌ کهولت سن با یک تَن از دوستانم در شهر کرج، گالری فرش تاسیس کرده‌ایم و مشغول تولید و فروش فرش هستیم.»

قمصری ادامه داد: «فرش ایرانی در دنیا تک است و در همه دنیا حتی در آمریکا و دیگر کشورها، فرش‌های ایرانی بسیاری وجود دارد و مردم این فرش‌ها را ستایش می‌کنند. مخصوصا قالی‌های هریز و مشک‌آبادهای قدیم با گل‌های درشت خود در مساجد ایران‌زمین می‌درخشیدند که تعداد بسیاری از این نوع فرش‌ها به کشورهای دیگر صادر شده‌اند.»

تولیدکننده و فروشنده فرش اضافه کرد: «فرش ایرانی از تمدن، سابقه و تنوع بی‌نظیری برخوردار است و تقریبا تمام شهرستان‌های ایران، فرش‌های با قدمت و زیبایی تولید می‌کنند.»

وی عنوان کرد: «فرش‌های ایرانی، تنوع و کیفیت‌های بسیار مختلفی دارند که با هر سلیقه‌ای یکی از آن‌ها برابری دارد. برای مثال؛ شهر اصفهان، فرش سیرابیان و فرش نایین خواستارهای زیادی دارد.»

دانش‌آموز خبرنگار: ثنا فرهنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار