کارشناس عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی البرز:

ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید الگوی اصلی مسلمانان باشد

کرج (پانا) - کارشناس عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت‌ ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) یکی از باارزش‌ترین ازدواج‌ها است که‌ باید الگوی اصلی مسلمانان به‌خصوص جوانان باشد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید الگوی اصلی مسلمانان باشد

حجت‌الاسلام شیخ رضا بحرودی در گفت‌وگو با پانا خاطرنشان کرد: «حضرت فاطمه(س) دختر بزرگوار حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر گرامی اسلام که به عنوان برترین بانوی 2 عالم شناخته می‌شود در اولین روز ماه ذی‌الحجه سال دوم یا سوم هجری قمری با حضرت علی(ع) ازدواج کرد. ذی‌الحجه، یکی از ماه‌های پربرکت است که 2 عید بزرگ قربان و غدیر در این ماه قرار دارد و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) نیز ارزش این ماه را دوچندان کرده و علت این نامگذاری، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.»

وی افزود: «در بحث مهریه حضرت زهرا(س) چند قول است یکی مَهرالسُنَّة، مهریه‌ای که پیامبر اسلام(ص) برای همسران و دخترش تعیین می‌کرد. مقدار مهرالسنه، پانصد درهم برابر با ۱۵۰۰ گرم نقره خالص بوده است. مهریه حضرت زهرا(س) در روایات، زره یا کتان بافت یمن یا چیزهای دیگری غیر از درهم معرفی شده که قیمت آن را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ درهم دانسته‌اند.»

بحرودی اضافه کرد: «قول دیگر در منابع روایی، احادیثی است که آب فرات را جزو مهریه حضرت زهرا(س) معرفی می‌کند. چنانکه بر اساس روایت جابر جعفی از امام باقر (ع)، خداوند مهریه حضرت فاطمه(س) را در زمین، چهار نهر قرار داده که یکی از آن‌ها فرات است. سه نهر دیگر نیل، دجله و رود بلخ هستند.»

کارشناس عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: «این ازدواج به عنوان الگوی اصلی برای مسلمانان در همه زمان‌ها و مکان‌ها محسوب می‌شود. ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نمونه‌ای از زندگی ساده، پر از عشق و همبستگی است که مسلمانان و به‌ویژه جوانان ما باید از آن الگو بگیرند. ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) پیام‌های متعددی برای جامعه امروز دارد که باید از این پیامدها درس گرفت و در زندگی از آن‌ها برای موفقیت بهره بگیریم. از جمله اهمیت تقوا و ایمان که این ازدواج نشان‌دهنده اهمیت تقوا و ایمان در زندگی مشترک است.»

وی بیان کرد: «ساده‌زیستی در ازدواج آن‌ها به ما یاد می‌دهد که سادگی و پرهیز از تجملات در زندگی مشترک می‌تواند پایه‌ای برای خوشبختی باشد. همچنین احترام و محبت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر پایه احترام و محبت متقابل بود که باید الگویی برای همه زوج‌های جامعه امروزی باشد.»

بحرودی عنوان کرد: «برای اینکه بتوانیم فرهنگ ازدواج ساده و آسان را گسترش دهیم باید معیارهای خودمان را به معیارهای پیامبر(ص) نزدیک کنیم. به عنوان مثال؛ باید ببینیم  پیامبر(ص) در ازدواج دخترش حضرت زهرا(س) چه ملاک و معیاری داشتند. مثلا زمانی که خواستگارهای پولدار برای حضرت زهرا(س) می‌آمد، نگاه به مادیات و پول و تجملات نداشتند و دنبال رضایت خدا بودند و اینکه چه‌کاری موجب رضایت خدا است را انجام می‌دادند.»

 وی گفت: «مساجد در این روز مهم و بااهمیت، ابتدا آذین‌بندی می‌شود و سپس جشن و سخنرانی و مولودی‌خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این روز گرامی و ارزشمند است که انجام می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: شایان ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار