کشاورزان خوزستان در سرشماری عمومی کشاورزی همکاری کنند

اهواز (پانا)- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: کشاورزان استان برای دریافت منابع و امکانات بیشتر از مرکز در سرشماری کشاورزی و جمع ‌آوری اطلاعات مشارکت و همکاری کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزان خوزستان در سرشماری عمومی کشاورزی همکاری کنند

مهرداد نیکو با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی خوزستان همزمان با سراسر کشور در آبان ماه امسال انجام خواهد شد بیان کرد: کشاورزان بدون هیچگونه نگرانی و به منظور جمع آوری اطلاعات حوزه کشاورزی استان نهایت همکاری را در سرشماری داشته باشند.

وی گفت: دریافت کود، بذر و تسهیلات در حوزه کشاورزی بر مبنای آمار احصاء شده در سرشماری خواهد بود و قطعا دریافت امتیازها و منابع بر اساس این اطلاعات خواهد بود.

نیکو با بیان اینکه پس از ابلاغ فرمان رییس جمهور سرشماری کشاورزی سال ۱۴۰۳ با هدایت مرکز آمار ایران در آبان ماه امسال انجام خواهد شد افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است، امنیت غذایی وابسته به کشاورزی است و علاوه بر این مهم، ۱۵ درصد اشتغال کشور در این حوزه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه هفت درصد ارزش افزوده کشور در بخش کشاورزی است اظهار کرد: با توجه به اینکه امنیت غذایی، آمار بالایی از اشتغال و تولید ناخالص ملی در بخش کشاورزی است این حوزه نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد.

نیکو با بیان اینکه ۱۷ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور در استان خوزستان انجام می شود ادامه داد: خوزستان رتبه اول کشور در تولید محصولات کشاورزی را دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: با انجام سرشماری، میزان مساحت زمین‌های زیر کشت، نوع و میزان تولید محصولات کشاورزی، تعداد دام و میزان تولید شیلات مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین سرشماری کشاورزی استان در سال ۹۳ انجام شد ادامه داد: طبق آخرین آمار به دست آمده ۱۶۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۵ هزار نفر دارای زمین هستند.

نیکو گفت : بر اساس این آمار ۲۵ درصد بهره‌بردارها فاقد زمین هستند و ۱۲۵ هزار بهره بردار در اراضی به مساحت تعداد ۱.۳ میلیون هکتار کشت می‌کنند .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: خوزستان ۱۳ درصد گندم، هشت درصد جو و ۹ درصد برنج و ۱۷ درصد خرمای کشور را تولید م

ی کند که این ارقام نشان دهنده جایگاه ویژه کشاورزی خوزستان در سطح ملی است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان بعد از خراسان رضوی بیشترین بهره بردار کشاورزی را دارد افزود: اطلاعات بسیار با ارزشی از کشاورزی استان در سرشماری به دست خواهد آمد که قطعا در توزیع امکانات کشاورزی به استان بسیار اثر گذار است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: امسال سرشماری به صورت الکترونیکی است و در مدت یک ماه اطلاعات جمع آوری خواهد شد.

خوزستان با تولید ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی قطب کشاورزی کشور است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار