ضرورت کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی‌ها

تهران (پانا)- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، گفت: تلاش برای کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی‌ها باید ادامه یابد تا متقاضیان بتوانند در حداقل زمان ممکن، کار خود را آغاز کنند و این موضوع یکی از اولویت‌ها در دوره جدید است.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی‌ها

احمد میدری در نشست شورای سیاست‌گذاری هفته تعاون، توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها در کشور را یک ضرورت جدی دانست و افزود: برنامه عملیاتی سند چشم‌انداز ۱۰ساله توسعه بخش تعاون در برش‌های ملی و استانی تدوین شده است و ضرورت دارد برش شهرستانی آن نیز تهیه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نظارت، ارزیابی تعاونی‌ها و انسداد زمینه‌های بروز فساد تاکید کرد و گفت: برای فرایند نظارت و ارزیابی تعاونی‌ها باید از نظام‌های چندلایه و مردمی بهره گرفت.

میدری خطاب به مدیران بخش تعاون این وزارتخانه اظهار داشت: تقویت، توسعه و طراحی مدل برای اتصال تعاونی‌ها و کسب‌وکار‌های کوچک به کسب‌وکار‌های بزرگ را آغاز کنید، زیرا بهبود خدمات‌دهی آنها برای ارتقای سطح رفاه اجتماعی بسیار ضروری است.

فعالیت بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور

براساس این گزارش، در این نشست حامد ویس کرمی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در دولت سیزدهم افزود:اکنون بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور فعال است.

ویس کرمی از ثبت ۱۳۳ تعاونی دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: در کنار فعالیت دانش‌بنیان‌ها به رشد تعاونی‌های بانوان به‌عنوان یک اولویت در کشور توجه شده است.

بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران نیز ضمن بیان دغدغه‌ها و پیشنهاد‌ها بخش مردمی تعاون گفت: امروز مهم‌ترین مطالبه بخش مردمی تعاون اجرای احکام قانونی در برنامه‌های توسعه و سند چشم‌انداز توسعه تعاون است.

بر اساس این گزارش، ۱۳ شهریور روز تعاون و آغاز هفته تعاون در تقویم رسمی کشور ثبت شده است. این هفته فرصتی برای ارزیابی روند موجود در سیاست‌گذاری تعاون کشور و تمهید راهبرد‌های توسعه تعاونی‌ها در کشور محسوب می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار