وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

با تجمیع ظرفیت‌ها و استعدادها، بازار کار را ساماندهی خواهیم کرد

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر سخنان مقام رهبری مبنی بر توجه ویژه به موضوع مهارت‌آموزی جوانان عنوان کرد با یک کار جهادی و با تجمیع ظرفیت‌ها و استعدادها بازار کار ساماندهی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
با تجمیع ظرفیت‌ها و استعدادها، بازار کار را ساماندهی خواهیم کرد

مراسم امضای تفاهمنامه چند جانبه با موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب با نیاز بازار کار آینده در قالب مدرسه تابستانه مهارت با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سردار زهرایی، رئیس محترم سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به موضوع بیکاری در کشور اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در کشور ایجاب می‌کند از هدایت‌های تحصیلی نظری به هدایت‌های تحصیلی عملی حرکت کنیم.

توجه به مهارت‌آموزی حلقه‌ مفقوده بیکاری است

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد جوانان خلاق و ماهر در کشور کمتر بیکار هستند پس بر این اساس توجه به مهارت‌آموزی حلقه‌ مفقوده بیکاری است و با رفع این مشکلات می‌توانیم هنرجویان را به هنر آفرین تبدیل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که انتظار سایر کشور‌ها از ما اعزام نیروی کار ماهر است، اظهار کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از نیروی کار کشور را میهمانان خارجی تشکیل می‌دهند. اعزام نیروی کار ماهر و متخصص می‌تواند زمینه‌ساز فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه اشتغال باشد.

مرتضوی با بیان این مطلب که سیاست آمایشی در کشور باعث کاهش بیکاری و افزایش راندمان اشتعالزایی می‌شود، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های خالی و استعداد‌های بالقوه به بهره‌برداری برسد تا نیروی خلاق و شایسته داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر سخنان مقام رهبری مبنی بر توجه ویژه به موضوع مهارت‌آموزی جوانان عنوان کرد: با یک کار جهادی و با تجمیع ظرفیت‌ها و استعدادها بازار کار را ساماندهی خواهیم کرد.

در انتهای این نشست تفاهم‌نامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کسب وکار وهدایت شغلی مناسب نیاز بازار کار آینده بین وزارت کار، وزارت علوم و وزارت بهداشت امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار