معاون وزیر نیرو:

اجرای طرح احیا باید منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی شود

تهران (پانا) - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درباره اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و دستیابی کامل به اهداف تعیین شده، گفت باید به‌گونه‌ای عمل شود که اقدام‌های وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف شود.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح احیا باید منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی شود

به گزارش وزارت نیرو، محمد جوان‌بخت در بیست و نهمین جلسه شورای راهبری مدیران آب و آبفا، افزود: یکی از وظایف اصلی حوضه‌های آبریز و دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی است.

وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که اقدام‌های وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف شود.

معاون آب و آبفا خاطرنشان کرد: همکاران و مدیران حوزه آب و آبفا باید با آمادگی کامل به استقبال دوره جدید وزارت نیرو رفته و اقدام‌های خود را در چارچوب برنامه‌های وزیر جدید بازتعریف کنند.

بیست و نهمین جلسه شورای راهبری مدیران آب و آبفا، با موضوع بررسی عملکرد حوضه‌های آبریز و شرکت‌های آب منطقه‌ای در اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا برنامه عملیاتی و گزارش عملکرد شرکت‌های آب منطقه‌ای در خصوص نصب کنتور هوشمند، پر و مسدودکردن چاه‌های غیرمجاز و تعدیل پروانه بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی و حجم صرفه‌جویی حاصل از اجرای این طرح ارائه شد.

سپس رؤسای حوضه‌های آبریز به تشریح عملکرد شرکت‌های حوضه مربوط و بیان چالش‌ها و راهکارهای تسریع در فرایند اجرای طرح پرداختند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار