زیرساخت‌های درمانی در مرز مهران مناسب است

تهران (پانا) - وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مناسبی در مرز مهران مستقر است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
زیرساخت‌های درمانی در مرز مهران مناسب است

دکتر بهرام عین‌الهی امروز ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳، پس از ورود به مهران، وارد مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران شد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خوبی در مرز مهران تعبیه شده و تمام تمهیدات لازم انجام شده است.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا، استفاده از چادر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کارایی ندارد و موجب گزمازدگی بیشر می‌شد اما از سال گذشته این مرکز افتتاح شد و کمک بسزایی به درمان بیماران کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۵۵ درصد زائران از مهران تردد می‌کنند، ۱۵۰ آمبولانس در مرز مهران مستقر هستند و ۲۱ اتوبوس آمبولانس نیز در مرز حضور دارند که می‌توانند به صورت سیار در هر نقطه‌ای وارد شوند و هر کدام ۱۳ تخت دارند که می‌توانند در جا به جایی مصدومان کمک کنند.

عین‌الهی ادامه داد: ۱۱ موتور آمبولانس و ۳ بالگرد و همچنین ۱۲۰۰ نیروی درمانی و بهداشتی که بخش زیادی از آنان داوطلب هستند در مرز بین‌المللی مهران مشغول به کار هستند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۱۰ بیمارستان در سطح استان ایلام آماده به کار هستند و تا این لحظه به بیش از ۳۷ هزار نفر خدمات اورژانس در بیمارستان‌ها ارائه داده شده و ۶۶۲ مورد عمل جراحی صورت گرفته است.

عین‌اللهی با بیان اینکه تا کنون چهار هزار و ۴۲۴ مورد اعزام آمبولانس انجام و پنج هزار و ۹۵۵ نفر نیز به مرکز فوریت‌های پزشکی مستقر در مرز مهران مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: بیش از ۵ هزار تماس نیز با مرکز فوریت‌های پزشکی گرفته شده و بیماران خدمات اورژانسی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: مسأله اصلی و مهم ما مباحث مربوط به بهداشت است که تا کنون ۵ هزار و ۳۲۴ مورد بازدید از اماکن عمومی و موکب‌ها صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار