در گفت‌وگوی پانا با کارشناس امور بانکی مطرح شد؛

مفاهیم مالی با آموزش مناسب به الگوهای ذهنی برای دانش‌آموزان بدل شوند

تهران (پانا) - کارشناس امور بانکی عنوان کرد مفاهیم مالی باید با آموزش مناسب به الگوهای ذهنی برای دانش‌آموزان بدل شوند و پس از دوره ابتدایی در دوران متوسطه اول و دوم بتوان مفاهیم‌ عمیق‌تری را آموزش داد. این مفاهیم عمیق‌تر شامل بازارهای جهانی، بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، تاثیر تورم بر دارایی‌ها، محاسبات اقتصادی و غیره است که می‌توان محتواهای آموزشی مناسب به این منظور را در کتب درسی پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مفاهیم مالی با آموزش مناسب به الگوهای ذهنی برای دانش‌آموزان بدل شوند

محمد سخایی در گفت‌وگو با پانا تصریح کرد: «مفاهیم ساده از پول، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز حتی پیش از آغاز دوره ابتدایی و در مهدهای کودک قابل آموزش بوده و این آموزش‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. کودکان و دانش‌آموزان باید بدانند که سرمایه‌گذاری و انجام کارهای مهم نیازمند پس‌انداز است و شیوه‌های پس‌انداز نیز نیاز به آموزش خواهد داشت.»

کارشناس امور بانکی عنوان کرد:‌ «مفاهیم مالی باید با آموزش مناسب به الگوهای ذهنی برای دانش‌آموزان بدل شوند و پس از دوره ابتدایی در دوران متوسطه اول و دوم بتوان مفاهیم‌ عمیق‌تری را آموزش داد. این مفاهیم عمیق‌تر شامل بازارهای جهانی، بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، تاثیر تورم بر دارایی‌ها، محاسبات اقتصادی و غیره است.»

وی تاکید کرد: «از مزایای افزایش سواد مالی آن است که مردم به جای دلالی و خرید و فروش سکه و طلا و دلالی ماشین به سمت هدایت سرمایه یا پس‌انداز خرد و کلان خود در فعالیت‌های مولد اقتصادی عمرانی حرکت می‌کنند. اکنون پرتفوها و سبدهای مختلف سرمایه‌گذاری، اوراق اجاره،‌ سهام سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در کشور وجود دارد اما از هر کس بپرسید که پول خود را در کجا سرمایه‌گذاری کنم تنها چند گزینه محدود به شما معرفی می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار