کارشناس سواد مالی در گفت‌وگو با پانا:

افزایش سوادمالی یکی از حقوق افراد در جامعه محسوب می‌شود

تهران(پانا)- کارشناس سوادمالی گفت افزایش سوادمالی به عنوان یکی از حقوق آحاد جامعه محسوب می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشند زیرا برنامه‌ریزی مالی و انتخاب‌سرمایه‌گذاری‌های مناسب، روش‌های مناسب پس‌انداز موضوعات مهم و اساسی برای زندگی هر فرد محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سوادمالی یکی از حقوق افراد در جامعه محسوب می‌شود

علی رحمانی، کارشناس سوادمالی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت سوادمالی در سایر کشور‌های توسعه‌یافته، اظهار کرد: «افزایش سوادمالی به عنوان یکی از حقوق آحاد جامعه محسوب می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشند زیرا برنامه‌ریزی مالی و انتخاب‌سرمایه‌گذاری‌های مناسب و روش‌های مناسب پس‌انداز از موضوعات مهم و اساسی برای زندگی هر فرد محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد: «اهمیت این نکته به حدی است که سواد مالی در کشورهای توسعه‌یافته بسیار مورد توجه است. در آمریکا این اهمیت به حدی است که این موضوع زیر نظر رئیس جمهور دنبال می‌شود.»

ضرورت آگاهی به مسائل مالی و بیمه در جوامع

این کارشناس درباره اهمیت دانستن مسائل مربوط به مالیات و بیمه، گفت: «دانستن و آگاهی درباره مسائل مختلف مالی در ابعاد مختلف زندگی افراد موثر است. به طور مثال دانستن مسائل مربوط به مباحث مالیاتی بسیار حائز اهمیت است.»

رحمانی بیان کرد: «پروژه‌های صنعتی بسیاری داشتیم که به دلیل اهمیت‌ندادن به مالیات ورشکسته و منحل شده‌اند. همچنین بیمه عمر و زندگی تعداد زیادی از افراد را دچار مشکل کرد زیرا نتوانستند روزهای سختی که قرار است در آینده با آن مواجه شوند را پیش‌بینی کرده و از ابزارهای مناسب در این مسیر استفاده کنند.»

وی ادامه داد: «وقتی افراد می‌خواهند بیمه‌نامه‌ای را بخرند، باید مسائل مختلفی مثل اینکه آن شرکت‌ بیمه چه ویژگی‌هایی داشته باشد و آیا صرف ارزان‌بودن کافی است یا خیر را بدانند.»

این کارشناس درباره ضرورت آگاهی‌های افراد از مسائل مختلف مالی گفت: «افراد باید مسائل مختلف و آگاهی‌هایی در زمینه‌‌های مختلف بازارسهام، املاک و مستغلات، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را داشته باشند. با توجه به وجود تورم در کشور، آموزش سوادمالی بسیار اهمیت دارد.»

رحمانی یادآور شد: «همچنین همایشی در زمینه سوادمالی برگزار و مجموعه مقالاتی در این زمینه چاپ شد که اکنون در سایت بورس و اوراق بهادار موجود است و می‌تواند کمک زیادی در زمینه افزایش مالی به افراد بکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار