در گفتوگوی پانا با عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:
یک شیفت کاری واحدهای صنعتی به آموزش کارگاهی دانشآموزان اختصاص داده شود
تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: آموزشهای عملی باید در محیطهای کار واقعی انجام شود و حتی یک شیفت کاری واحدهای صنعتی به آموزش کارگاهی دانشآموزان فنی و حرفهای و هنرستانها اختصاص داده شود.این شرایط موجب میشود تا دانشاموزان هم کار را یاد بگیرند و هم تحصیل خود را انجام دهند.
مجتبی جلالوندی، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «از گذشتهها هنرستانها و مراکز فنی و حرفهای با هدف تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص در کشور ایجاد شدهاند اما متناسب با نیازهای بازار کار رشد نکردهاند.»
وی افزود: «طرحی نیز در اتاق بازرگانی در دست تهیه است که صاحبان صنایع و نیازهای کار آنها را شناسایی کرده و به آنها پیشنهاد میدهد تا نیروی کار آنها را بورسیه کنند به این معنا که افرادی با هدف جذب در این واحدهای صنعتی آموزش ببینند و از همان دوران تحصیل بدانند که قرار است که در چه محیطهای کاری جذب و به کار گرفته شوند.»
جلالوندی عنوان کرد:« این شرایط امکان آن را فراهم میکند که هزینههای تحصیل نیروهای کار نیز از سوی صنایع تامین شود و واحدهای عملی نیز در آن واحدها گذرانده شوند که به طور حتم در تامین نیروی انسانی متخصص و متناسب با بازار کار نقش مهمی خواهد داشت.»
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:« این برنامهریزی کمک میکند تا نیروی انسانی هم از نظر آکادمیک و علمی و هم آمادگی عملی و کارگاهی آموزش لازم را ببیند.»
وی عنوان کرد: «اینکه آموزش و پرورش به این سمت حرکت کند که آموزشهای عملی و کارگاهی را به دانشآموزان ارایه دهد به طور حتم در تامین نیروی کار مورد نیاز کشور نقش مهمی خواهد داشت.»
جلالوندی خاطرنشان کرد: «آموزشهای عملی باید در محیطهای کار واقعی انجام شود و حتی یک شیفت کاری واحدهای صنعتی به آموزش کارگاهی دانشآموزان فنی و حرفهای و هنرستانها اختصاص داده شود.این شرایط موجب میشود تا دانشاموزان هم کار را یاد بگیرند و هم تحصیل خود را انجام دهند.»
ارسال دیدگاه