در گفت‌وگوی پانا با عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:

یک شیفت کاری واحدهای صنعتی به آموزش کارگاهی دانش‌آموزان اختصاص داده شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:‌ آموزش‌های عملی باید در محیط‌های کار واقعی انجام شود و حتی یک شیفت کاری واحدهای صنعتی به آموزش کارگاهی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها اختصاص داده شود.این شرایط موجب می‌شود تا دانش‌اموزان هم کار را یاد بگیرند و هم تحصیل خود را انجام دهند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
یک شیفت کاری واحدهای صنعتی به آموزش کارگاهی دانش‌آموزان اختصاص داده شود

مجتبی جلالوندی، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:‌ «از گذشته‌ها هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای با هدف تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص در کشور ایجاد شده‌اند اما متناسب با نیازهای بازار کار رشد نکرده‌اند.»

وی افزود:‌ «طرحی نیز در اتاق بازرگانی در دست تهیه است که صاحبان صنایع و نیازهای کار آن‌ها را شناسایی کرده و به آنها پیشنهاد می‌دهد تا نیروی کار آنها را بورسیه کنند به این معنا که افرادی با هدف جذب در این واحدهای صنعتی آموزش ببینند و از همان دوران تحصیل بدانند که قرار است که در چه محیط‌های کاری جذب و به کار گرفته شوند.»

جلالوندی عنوان کرد‌:« این شرایط امکان آن را فراهم می‌کند که هزینه‌های تحصیل نیروهای کار نیز از سوی صنایع تامین شود و واحدهای عملی نیز در آن واحدها گذرانده شوند که به طور حتم در تامین نیروی انسانی متخصص و متناسب با بازار کار نقش مهمی خواهد داشت.»

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:‌« این برنامه‌ریزی کمک می‌کند تا نیروی انسانی هم از نظر آکادمیک و علمی و هم آمادگی عملی و کارگاهی آموزش لازم را ببیند.»

وی عنوان کرد:‌ «اینکه آموزش و پرورش به این سمت حرکت کند که آموزش‌های عملی و کارگاهی را به دانش‌آموزان ارایه دهد به طور حتم در تامین نیروی کار مورد نیاز کشور نقش مهمی خواهد داشت.»

جلالوندی خاطرنشان کرد:‌ «آموزش‌های عملی باید در محیط‌های کار واقعی انجام شود و حتی یک شیفت کاری واحدهای صنعتی به آموزش کارگاهی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها اختصاص داده شود.این شرایط موجب می‌شود تا دانش‌اموزان هم کار را یاد بگیرند و هم تحصیل خود را انجام دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار