کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری

تهران (پانا) - معاون وزیرکار گفت با استقرار سامانه جامع روابط کار زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف کار کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۴۶۱۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری

علی حسین رعیتی فرد؛ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با استقرار سامانه جامع روابط کار و تلاش بی‌وقفه کارشناسان زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف کار کاهش یافته است.

وی حوزه روابط کار را پر چالش و مهم دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم حوزه روابط کار، اجرا صحیح قوانین و مقررات کار و حل و فصل اختلافات کارگری برای کاهش اختلافات است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فضاهای کارگری در کشور مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تعطیلی و اعتصاب کارگری دیگر وجود ندارد و این نشان می‌دهد اقدامات مهم و خوبی در رسیدگی به حقوق کارگر و کارفرما انجام شده است.

وی توانمندسازی و آموزش شرکای اجتماعی در حوزه‌های کارگری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: سالانه 800 هزار شاکی و متشاکی به هیئت‌های حل اختلاف این مجموعه برای رسیدگی به مشکلات و اختلاف‌ها مراجعه می‌کنند.

رعیتی‌فرد باتأکید بر توجه به رضایت‌مندی دعاوی در حل اختلافات حوزه کارگری در صدور رأی اضافه کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌های این اختلافات باید کاهش یابد هر چند در استان‌های مختلف از 40 به 30 روز کاهش یافته است.

وی گفت: باید نظارت به مشکلات جامعه کارگری و حل اختلاف و افزایش فرهنگ صلح و سازش افزایش یابد.

رعیتی‌فرد با اشاره به واحدهای مشمول طبقه‌بندی مشاغل تصریح کرد: اجرا طرح طبقه‌بندی مشاغل در عدالت پرداخت حقوق، اکنون یک‌هزار واحد کارگری مشمول این طرح شده‌اند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توازن و تعادل بین جامعه کارگری و کارفرمایی را تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود، دغدغه و نگرانی‌های جامعه کارگری و کارفرمایی به حداقل رسانده شود.یکی از اقدامات مهم بررسی دقیق و دسته‌بندی مسائل و چالش‌های اجرا طرح مشاغل سخت و زیان‌آور و اصلاح قوانین و مقررات آن است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار