مشاهده یک مورد مثبت تب دنگی در تربت‌حیدریه

تهران (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از شناسایی یک مورد مثبت تب دنگی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاهده یک مورد مثبت تب دنگی در تربت‌حیدریه

محمد قربانی گفت: بیمار با علائم تب دنگی و با سابقهٔ سفر حج به تاریخ هفتم تیرماه به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه و بعد انجام آزمایش‌، مشکوک به تب دنگی شناسایی شده که با اعلام گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۲۰ تیرماه نتیجه آزمایش‌های مثبت اعلام و بلافاصله نمونهٔ دوم ارسال شد.

وی افزود: علائم بیماری تب دنگ همانند سایر بیماری‌های ویروسی مانند تب، بدن درد، ضعف، خستگی و علائم شبیه سرماخوردگی است و می‌تواند در مدت کوتاهی افراد زیادی را مبتلا کند.

قربانی با اشاره به این‌که ابتلا به بیماری تب دانگ یا دِنگی در ماه‌های اخیر در ایران افزایش یافته، گفتت: بیماری که عامل آن گزش پشه آئدس است، پشه‌ای که در تایرها و آب‌های راکد کوچک تخم‌گذاری و البته مسافرت به کشورهای همسایه می‌تواند به گسترش این بیماری در کشور دامن بزند.

معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: افرادی که به مناطق آلوده سفر می‌کنند، بعد بازگشت در صورت مشاهدهٔ علائم مشکوک بلافاصله به پزشک مراجعه و کادر درمان نیز در صورت مشاهدهٔ مورد مشکوک، فرد را برای اقدامات درمانی ارجاع بدهند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار