رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:
تجلیل از معلم وظیفه همه گروههای اجتماعی است
اصفهان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: شیوه معلمان مانند پیامبران، روش تربیتی محبتپرور است و تجلیل از معلم، وظیفه همه گروههای اجتماعی است.
![تجلیل از معلم وظیفه همه گروههای اجتماعی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/OPqsczq489Ui/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH1IxWYtdfcJksAIKXaKdntA,,/%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%A7%D9%85+%DB%8C%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C.jpg)
الهام یاوری در گفتوگو با پانا با بیان اینکه معلمی مانند پیامبری برای افرادی است که بی هیچ چشمداشتی دغدغه ایثارگری دارند اظهار کرد: «شیوه معلمان مانند پیامبران، روش تربیتی محبتپرور است.»
یاوری با بیان اینکه شباهت دیگر بین معلمان با انبیا نحوه عمل، سکوت و لبخند آنان بوده که الگو و اسوه است، گفت: «معلمان مانند پیامبران، واجبالتکریم هستند و دانشآموزان در آینده حتماً درک خواهند کرد که موفقیت را مرهون معلمان خود هستند.»
وی با بیان اینکه لازم است دغدغه معلم آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاوردهای بیشتر باشد، تاکید کرد: «دانش، معنویت و مهارت معلمی، سهگانهای هستند که یک معلم بدون دغدغهمندی برای تکمیل و ارتقای آنها معلم نمونه نیست.»
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ابراز کرد: «قدرشناسی از معلم، ارزشمندترین هدیهای است که فردی در مسیر فهمیدن و حقطلبی برمیدارد و همه ما مدیون معلمان هستیم و دانشآموزان چون در مواجهه مستقیم با معلم قرار دارند و به جهت رابطه محبتآمیز با معلم، بیشترین تاثیرگذاری را از معلم دارند.»
وی با بیان اینکه قدرشناسی دانشآموزان از معلمان با اثرپذیری است، افزود: «معلمی که ببینید آموزشها و زحمات او منجر به اثر واقعی در زندگی دانشآموزان شده و توانمندیهای دانش آموزان را ارتقا داده است، احساس تکریم میکند و آرامش خوبی در او ایجاد و رابطه معلم با دانشآموزان، رابطه ماندگاری میشود.»
ارسال دیدگاه