آیین جزء خوانی حرم محمدهلال بن علی(ع) از نوادر ترتیل خوانی در کشور است

اصفهان (پانا) -مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت پوشش زنده آیین جزء خوانی حرم حضرت محمدهلال(ع) از نوادر ترتیل خوانی در کشور است.

لینک کوتاه کپی شد
آیین جزء خوانی حرم محمدهلال بن علی(ع) از نوادر ترتیل خوانی در کشور است

محمد حسین کشکولی در گفت و گو با  پانا  در حاشیه ی آیین ملی جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در آران و بیدگل، جلوه‌ای از دینداری مردم این شهر است و این آیین، ضمن ترویج فرهنگ قرآنی، زمینه ی انس با قرآن کریم را در بین مردم فراهم کرده و موجب ارتقای سطح ایمان و معنویت جامعه می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: این آیین به عنوان یک فعالیت فرهنگی و مذهبی، در معرفی و شناساندن شهرستان آران و بیدگل به عنوان شهر نمونه ی قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی نقش بسزایی دارد.

کشکولی تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان که آیین جزخوانی قرآن کریم در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) به صورت زنده از شبکه بین المللی قرآن و معارف سیما می شود، همه روزه از کشورهای مختلف از جمله یمن، لبنان، سوریه، کویت، بحرین و غیره از طریق فضای مجازی و حقیقی پیام هایی دریافت و بازخوردهای مناسبی دیده می شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان به صورت رسمی بعد از نماز صبح فقط در حرم امام رضا(ع) وجود دارد و حرم حضرت محمدهلال(ع) دومین حرم میزبان جزء خوانی صبحگاهی در کشور است.

کشکولی ادامه داد: پوشش زنده جزء خوانی حرم حضرت محمدهلال(ع) توسط عوامل بومی منطقه و خادمان رسانه آستان با استفاده از ۷ دوربین، کیفیت برنامه، نظم در چیدمان، توجه و حضور قلب شرکت کنندگان در مراسم، جزو نوادر ترتیل خوانی در کشور است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم معنوی، بر ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن کریم در جامعه تأکید کرد و افزود: رمضان بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم و تعمیق معارف دینی است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پایان اظهار امیدواری کرد، با تلاش مسئولان و همکاری مردم، شاهد گسترش روزافزون این فرهنگ در جامعه باشیم.

آیین جزء خوانی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) هر روز بعد از اقامه ی نماز صبح با حضور زائران و علاقه مندان به قرآن و عترت در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار و به صورت زنده از شبکه بین المللی قرآن و معارف سیما و شبکه اصفهان پخش می شود.

خبرنگار روح الله باقری

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار