معلم نمونه استان آذربایجان شرقی:

تدریس معنادار، لذت درس خواندن و اشتیاق رسیدن به هدف را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند

تبریز (پانا) - معلم نمونه استان آذربایجان شرقی، تدریس معنادار را سرلوحه معلمی خود عنوان کرد و گفت ارائه تمام مطالب درسی به‌صورت معنادار، لذت درس خواندن و اشتیاق رسیدن به هدف را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تدریس معنادار، لذت درس خواندن و اشتیاق رسیدن به هدف را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند

رحیم آمالی از شهرستان ملکان که امسال به عنوان معلم نمونه استان و راه‌یافته به مرحله کشوری معرفی شده است در گفت‌وگو با پانا گفت: «سرلوحه اصلی آموزش با مهربانی و محبت همراه است. چرا که اگر این 2 رکن به هر دلیلی نباشند، قطعا آموزشی هم صورت نخواهد گرفت و لذا در این راستا تعلیم و تربیت واقعی با علم و عمل همزمان صورت می‌گیرد.»

وی ادامه داد: «معلمی به عنوان شغل مطرح نیست و در این خصوص باید درآمد مالی از جای دیگری هم تامین شود اما کسی که معلم است باید با عشق، افتخار، علاقه و وجدان کامل، کار خود را انجام دهد. چرا که سرنوشت دانش‌آموزان به دست یک معلم رقم می‌خورد.»

آمالی تصریح کرد: «به عنوان یک معلم، همه دانش‌آموزان خود را همانند بچه‌های خودم می‌دانم و تمام مطالب درسی را معنی‌دار و با مثال‌های عینی از زندگی روزانه با سادگی و شیرینی آموزش می‌دهم تا همیشه آن لذتی که در درس خواندن است را به صورت کامل حس کرده و درک کنند و با اشتیاق برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند.»

ملکان

وی اظهار کرد: «تمام معلمان، نمونه هستند. چرا که امر آموزش که اساسی‌ترین کار در یک جامعه است را بر عهده دارند و لذا در این خصوص تلاش‌ها، آموزش‌های مفهومی و فعالیت‌های چندساله در مدارس و آموزشگاه‌ها به‌خصوص دوران کرونا و در مدارس محروم به همراه تشویق اطرافیان، شرایط را مهیا کرد تا فعالیت‌های خود در عرصه تعلیم و تربیت را گسترش داده و جزو معلمان نمونه استان باشم.»

آمالی افزود: «دانش‌آموز، سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده یک جامعه است که تربیت آن به‌صورت دقیق و درست امری مهم و اساسی است که در این راستا معلم نیز باید به‌گونه‌ای باشد که سکوت او در کلاس هم آموزش‌دهنده باشد تا دانش‌آموزان بهترین نمره را هم در بحث انسانیت و هم در بحث درس کسب کنند. چرا که تربیت یک دانش‌آموز خلاق فقط توسط معلم خلاق امکانپذیر است.»

این معلم نمونه خاطرنشان کرد: «تنبیه غیراصولی نمی‌تواند اثری مثبت بر تغییر رفتار و اصلاح دانش‌آموزان داشته باشد. در این خصوص تشویق به‌جا و برنامه‌ریزی‌شده به جای تنبیه که امکان دارد اثرات جبران‌نشدنی نیز داشته باشد می‌تواند جرقه‌ای برای پیشرفت و استمرار یادگیری و رفتار مثبت دانش‌آموزان باشد.»

دانش‌آموز خبرنگار: اسرا بابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار