الهه حسن پورتاکید کرد:ضرورت برپایی کانون های حرکات اصلاحی در تمامی شهرستانهای استان تهران

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: اکثریت دبیران تربیت بدنی دارای مهارت کافی دراین زمینه هستند که بتوانند غربالگری کرده و ناهنجاری‌های اسکلتی ، حرکتی را تشخیص دهند.

کد مطلب: ۹۸۷۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
الهه حسن پورتاکید کرد:ضرورت برپایی کانون های حرکات اصلاحی در تمامی شهرستانهای استان تهران

الهه حسن پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این رابطه اظهار داشت: دانش‌آموزانی که دچار مشکلات اسکلتی و ساختار حرکتی هستند جهت آنان کانون‌های حرکات اصلاحی ایجاد شده که میتوانندبا حضوردراین کانونها از مشاوره‌های و تمرینات لازم بهره ببرند.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت برپایی این کانون‌ها درتمامی مناطق شهرستانهای استان تهران و تعلیم مربیان ویژه به طور تخصصی،افزود: این آموزش‌ها ، تمرین‌ها و حرکات اصلاحی علاوه بر اینکه از پیشروی این ناهنجاری جلوگیری می‌کند در بهبود آن هم نقش جدی خواهد داشت.

حسن پور با اشاره به اینکه اکثریت دبیران تربیت بدنی دارای مهارت کافی در این زمینه هستند که بتوانند غربالگری کرده و ناهنجاری‌های اسکلتی ، حرکتی را تشخیص دهند ، تصریح کرد: بررسی‌های کافی برای این امر به عهده معلمان تربیت بدنی است که به تعیین ناهنجاری‌های اسکلتی دانش‌آموزان بپردازند و در صورت مشاهده موردی که نیاز به پیگیری و تمرین دارد آن را به کانون‌های اصلاحی ارجاع دهند تا اقدامات تخصصی بعدی انجام ‌شود.

ناهنجاری‌های اسکلتی ،حرکتی شامل شانه نامتقارن، انحنای نامتعارف ستون فقرات (اسکولیوز، کیفوز،لوردوز) زانوی ضربدی، پرانتزی و زانوی عقب مواردی دیگر از این قبیل با تمرینات صحیح و به موقع و آموزش حرکات اصلاحی تاحد زیادی قابل کنترل و درمان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار