علمی : 220 دانش آموز در مرحله استانی جشنواره دانایی و توانایی آذربایجان شرقی شرکت کردند

راهیابی ۶ دانش آموز به مرحله کشوری

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: 220 دانش آموز در مرحله استانی جشنواره دانایی و توانایی آذربایجان شرقی شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۵۴۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
علمی : 220 دانش آموز در مرحله استانی جشنواره دانایی و توانایی آذربایجان شرقی شرکت کردند

طاهر علمی در حاشیه مرحله استانی جشنواره دانایی و توانایی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: این جشنواره برای دومین سال متوالی است که برگزار می شود و در سال تحصیلی 96- 97 در مرحله آموزشگاهی این مسابقات بیش از 120 هزار دانش آموز از طریق ثبت نام در سامانه همگاما در این مسابقات شرکت کردند و در مرحله ناحیه ای و منطقه ای نیز 11 هزار دانش آموزی با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: امروز مرحله استانی این مسابقات است که که با شرکت 220 دانش آموز دختر و پسر منتخب دوره اول و دوم متوسطه استان برگزار می شود و برگزیدگان مسابقات استانی به مرحله کشوری اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ببیان کرد: در مجموع 6 دانش آموز برای رقابت در مرحله کشوری جشنواره دانایی؛ تو انایی که در آبان ماه سال جاری برگزار می شود انتخاب خواهند شد.

علمی گفت: این جشنواره با رویکرد فرهنگ سازی در حوره کتاب و کتاب خوانی و مطالعه برگزار می شود و هر دانش آموز شرکت کننده در مرحله آموزشگاهی یک عنوان کتاب و در مرحله منطقه ای و ناحیه ای دو عنوان کتاب و در مرحله استانی 3 عنوان کتاب مطالعه می کند و در مرحله کشوری با مطالعه چهار عنوان کتاب به انتخاب خود دانش آموز و ارایه چکیده آثار مطالعه شده به کار خود پایان می دهد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره ، ایجاد الفت با کتاب و برانگیختن شوق به مطالعه عنوان کرد و گفت: جشنواره دانایی و توانایی در قالب مسابقات فرهنگی و هنری به دنبال ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار