شرکت 120 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در سومین جشنواره دانایی توانایی

علمی: فضای مجازی سبب کاهش ارتباطات اجتماعی دانش آموزان شده است

تبریز (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت 120 هزار دانش آموز استان در مرحله آموزشگاهی سومین جشنواره دانایی توانایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۷۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 120 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در سومین جشنواره دانایی توانایی

طاهر علمی در حاشیه مرحله آموزشگاهی جشنواره دانایی و توانایی در دبیرستان فرزانگان ناحیه 3 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: "یکی از بهترین استراتژی ها برای کاهش آسیب های اجتماعی که به جهت حضور در فضای مجازی شکل گرفته و باعث حذف بسیاری از ارتباطات اجتماعی و مهارت های زندگی در میان نوجوانان و جوانان شده است، رونق فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است".

وی با بیان این که میزان مطالعه و کتاب خوانی یکی از شاخص های مهم ارزیابی پیشرفت و رشد فرهنگی محسوب می شود، افزود: " توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، یکی از وظایف و ماموریت های اصلی اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش است".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: " یکی از ابزارهای مهم برای تغذیه روح و فکر دانش آموزان، ترویج مطالعه کتاب های غیر درسی است که می تواند دانش های جهان هستی را به آن ها بیاموزد و از آن ها انسان هایی بسازد که برای تعالی خود، خانواده و جامعه گام های موثر بردارند".

علمی از افزایش استقبال دانش آموزان از این مسابقات نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: " معرفی یک کتاب خوب، ماندگار و تاثیرگذار می تواند به یک اثر خاطره آفرین و ماندگار برای دانش آموزان تبدیل شود".

وی با بیان این که جشنواره دانایی توانایی در چهار مرحله آموزشگاهی، ناحیه ای و منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود، گفت: "مرحله آموزشگاهی این مسابقات امروز در سراسر مدارس استان برگزار شد و 120 هزار دانش آموز دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در این مرحله با هم رقابت کردند".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: " کتب مسابقات کتاب خوانی از سوی وزارت آموزش و پرورش انتخاب و عناوین کتب از طریق اداره کل به نواحی و مناطق ارسال شده و دانش آموزان با مطالعه این کتاب ها در آزمون شرکت می کنند".

علمی افزود: " کتاب درخت بخشنده برای مقطع دوره اول ابتدایی، کتاب پادشاه کوتوله ها و چل دردسر بزرگ برای مقطع دوره دوم ابتدایی، کتاب مهمان هایی با کفش های لنگه به لنگه برای دوره اول متوسطه و کتاب رفاقت به سبک تانک برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه معرفی شده است".

وی با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره، برانگیختن شوق مطالعه و ایجاد الفت و دوستی با کتاب، افزایش سرانه مطالعه دانش آموزی، است، گفت:" در هر مرحله از این جشنواره دانش آموزان شرکت کننده یک کتاب جدید می خوانند و این یعنی هر دانش آموز از مرحله آموزشگاهی تا استانی 3 عوان کتاب غیر درسی در طول سال تحصیلی مطالعه می کند".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که سال گذشته 8 نفر از دانش آموزان استان به مرحله کشوری راه یافته و مقام کسب کردند، افزود: " دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری نیز 4 عنوان کتاب به انتخاب خود مطالعه می کنند".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار