گردشگران در سواحل گیلان به ساخت مجسمه شنی دعوت شدند

رشت(پانا)-گردشگران داخلی و خارجی و همچنین علاقه مندان به هنرهای تجسمی ،شهریور ماه امسال به سومین جشنواره مجسمه های شنی در شهرستان لنگرود گیلان دعوت شدند.

کد مطلب: ۸۴۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
گردشگران در سواحل گیلان به ساخت مجسمه شنی دعوت شدند

مجسمه های شنی بااستفاده از ترکیب هنر،صنایع دستی و استفاده ازبازی های خلاقانه و ماجراجویی تجسمی برای ساخت یک فرم هنری جالب و تخیلی توسط کودکان وبزرگسالان خلق می شود.
مجسمه های شنی با تاکید بر زیبایی شناسی برای ایجادآگاهی ،شوروشوق،انتشارهنر،توسعه وتعمیم زیباشناسی هنرمعاصر درمیان عموم مردم انجام می پذیرد و به مثابه رسانه ای برای گسترش آگاهی درمورد مسائل اجتماعی ،بهداشت،حمایت ازمحیط زیست و همچنین مسائل صلح جهانی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود، با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مجسمه‌های شنی به میزبانی این شهرستان گفت: ارتقای سطح کیفی فرهنگ بصری، کشف استعدادهای ناشناخته در زمینه مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی از اهداف این جشنواره است.
سهراب مقدسی افزود: معرفی شهرستان لنگرود بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور ، جذب گردشگران خوش ذوق داخلی و خارجی، پاسداشت ساحل دریا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مصداق‌های محیط زیست و اشاعه فرهنگ پاک نگه‌داشتن طبیعت از دیگر اهداف برگزاری جشنواره یادشده است.
وی با اشاره به داوری آثار توسط استادان برجسته هنرهای تجسمی کشور، تصریح کرد: حسین طوسی، محمد ذبیح‌الله و عباس مجیدی، هیئت داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.
مقدسی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال طرح برای شرکت در این جشنواره، سی‌ام مردادماه جاری است، افزود : تعداد اعضای تیم شرکت‌کننده در جشنواره نباید بیش از دو نفر باشد و مسئولیت تمامی بخش‌ها از جمله ثبت‌نام، پذیرش و اخذ جایزه تنها به عهده یک نفر به‌عنوان سرگروه است.
وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مجسمه‌های شنی لنگرود در روزهای هشتم و نهم شهریورماه ٩٧، اضافه کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ٠١٣٤٢٥٢٣١٠٠ و ٠٩١١٨١٠٣١٧٠ تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار