مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد :

گزارش 87 مورد آلودگی محیط زیست در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از گزارش 87 مورد آلودگی محیط زیست در سطح استان به حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش 87 مورد آلودگی محیط زیست در استان اردبیل

محمد خداپرست در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت از محیط زیست استان 155 متخلف در حوزه محیط زیست استان در چهار ماهه نخست امسال شناسایی و برای رسیدگی به تخلفات آنها به مراجع قضایی معرفی شدند .

وی با اشاره به تخلفات رخ‌داده توسط افراد سودجو در این مدت بیان کرد : این تخلفات شامل ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و صید و شکار غیرمجاز بوده که در این راستا 7 سلاح مجاز و غیرمجاز و 39 مورد ادوات صید و شکار از متخلفان کشف و ضبط شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از زنده‌گیری غیرمجاز 20 مورد پرندگان در این مدت خبر داد و گفت: یک هزار و 100 قطعه ماهی، هفت پستاندار و 6 قطعه پرنده نیز در این مدت به شکل غیرمجاز صید و شکار شده بود که متخلفان در این زمینه شناسایی و نسبت به رسیدگی به تخلفات آنها اقدامات قانونی لازم انجام شد .

خداپرست تصریح کرد: با توجه به اینکه ممانعت از آلودگی‌ها در حوزه محیط زیست از مهمترین ماموریت‌های این اداره کل به شمار می‌رود در این زمینه نظارت‌های لازم در سطح استان انجام می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود که در این راستا در چهار ماهه نخست امسال 87 مورد آلودگی محیط زیست گزارش شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست و افزود: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود چراکه حفاظت از محیط زیست تنها با فعالیت یک یا چند نهاد میسر نمی‌شود و در این حوززه نیازمند مشارکت و همکاری مردمی هستیم و انتظار می‌رود هر گونه اقدام متخلفانه در این حوزه را گزارش کنند تا رسیدگی لازم و سریع به این موارد انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار