مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

اطلس پرندگان در اردبیل تهیه می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اطلس پرندگان به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تهیه و تدوین می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۱۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اطلس پرندگان در اردبیل تهیه می‌شود

محمد خداپرست درجریان بازدید از مناطق حفاظتی شهرستان نیر اظهار کرد: در حال حاضر 257 گونه پرندگان در استان اردبیل شناسایی شده که سعی می‌کنیم از این گونه‌ها که اغلب آنها نیز نادر هستند به نحو شایسته محافظت و صیانت کنیم .

وی با بیان اینکه 17 گونه مهره‌دار در این استان در معرض انقراض قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده سعی بر این است تا جلوی انقراض این گونه‌های مهره‌دار نادر و کمیاب گرفته شود .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی دقیق در حفظ، شناسایی و صیانت از گونه‌های مختلف حیوانات، پرندگان و آبزیان برنامه‌ریزی درستی را انجام دهد تا نسل‌های آینده از این سرمایه‌ها استفاده کنند .

خداپرست بیان کرد: ما کار را به نحوی پیش بردیم تا با هدف جلوگیری از انقراض گونه بی‌نظیر خرس قهوه‌ای در ارتفاع 3 هزار و 600 متری از سطح دریا در قله سبلان برنامه‌ها و فعالیت‌ها به نحوی انجام شود تا یک شرایط مناسب در این حوزه ایجاد شود .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: این اداره کل با تهیه اطلس پرندگان تلاش می‌کند تا به نوعی برنامه‌ریزی‌ها را در حفاظت و صیانت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مسیری انجام دهد تا این میراث ارزشمند طبیعی به نسل‌های آینده منتقل شود .

خداپرست نیر را دارای استعداد خوب به عنوان زیستگاه طبیعی برخی گونه‌های نادر جانوری توصیف کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با ارتقای مدیریت حفاظت محیط زیست در این شهرستان و راه‌اندازی اداره مستقل در این شهرستان فعالیت‌ها و برنامه‌ها به شکل گسترده به انجام برسد .

در این بازدید فرماندار شهرستان نیر ضرورت ایجاد اداره محیط زیست این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این اداره کارهای حفاظتی از گونه‌های گیاهی و جانوری به شکل مستقل و جامع اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار