رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان:

بیش از 16 هزار رأس دام از نهبندان به سایر استان‌ها صادر شد

نهبندان (پانا) ـ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت : در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر حمل و نقل و جابجایی محموله های دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی در سال گذشته 951 فقره مجوز حمل دام توسط واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی نهبندان صادر گردید.

کد مطلب: ۸۱۲۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 16 هزار رأس دام از نهبندان به سایر استان‌ها صادر شد

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان اظهار داشت:با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری های دامی، بیماری های مشترک بین انسان و دام و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و ارتقا بهداشت عمومی جامعه، رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه ای بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این راستا در سال گذشته 951 مجوز بهداشتی-قرنطینه ای دامپزشکی برای حمل 12 هزار و 210 راس دام سبک، 3 هزار و 673 راس دام سنگین، یک میلیون و 170 هزار و 717 قطعه طیور، 11 قطعه شترمرغ و 200 کیلوگرم گوشت قرمز تازه توسط واحد قرنطینه این شبکه صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: صدور مجوز بهداشتی حمل برای دام های سبک و سنگین با اخذ تائیدیه بهداشتی شامل انجام واکسیناسیون، سم پاشی، پلاک کوبی، سلامت دام و داشتن موافقت نامه از استان های مقصد توسط واحد قرنطینه این شبکه امکان پذیر می باشد.

راه انجام با اشاره به اینکه با هرگونه حمل دام و فرآورده های خام دامی بدون گواهی بهداشتی - قرنطینه ای دامپزشکی برخورد قانونی می شود، افزود: دامداران و واسطه ها در شهرستان باید قبل از بارگیری دام و طیور زنده یا فرآورده های خام دامی به استان های همجوار، با مراجعه به شبکه دامپزشکی نسبت به اخذ گواهی بهداشتی - قرنطینه ای اقدام کنند.

وی در پایان با عنوان اینکه با صدور و کنترل مجوزهای حمل که در سیستم قرنطینه ی دامپزشکی صادر می گردد گام موثری در جهت سیاست های امنیت غذایی و بهبود کیفیت غذا برداشته می شود، خاطرنشان نمود: هر گونه جابجایی و حمل و نقل دام و فراورده های دامی با وسایل نقلیه عمومی و بدون مجوز حمل ممنوع می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار