امام جمعه شهرستان قاین:

حضرت فاطمه (س) در دین مداری الگوست

قاین (پانا ) ـ امام جمعه قاین گفت: حضرت فاطمه (س) در دین مداری الگوست و قطع یقین ایشان در دعاهای خود همیشه برای دیگران دعا می کردند و می فرمودند" الجّارثم الدّار"اول همسایه ،سپس خانه و این باید الگوی ما در کار خیر باشد .

کد مطلب: ۸۰۵۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حضرت فاطمه (س) در دین مداری الگوست

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین گفت: حضرت فاطمه (س) در دین مداری الگوست و قطع یقین ایشان در دعاهای خود همیشه برای دیگران دعا می کردند و می فرمودند" الجّارثم الدّار"اول همسایه ،سپس خانه و این باید الگوی ما در کار خیر باشد .

رحمانی امام جمعه قاین در مراسم نواخته شدن زنگ نیکوکاری در دبیرستان دخترانه قهستان قاین اظهارکرد: همه ما و شما دانش آموزان در زندگی خود نیاز به یک الگو داریم و میل به الگو یک میل فوق العاده است .

وی افزود: خداوند در قرآن برای همه ما انسانها الگو و اسوه حسنه ارائه قرار داده است و چه بهتر که الگوهای ما از الگوهای قرآنی باشد که این الگو پذیری بعد ها باعث پشیمانی نشود .

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: قطعا اگر الگوی ما امام حسین(ع)وصدیقه طاهره (س)باشد یقین داشته باشید که از این الگو پذیری هیچ گاه پشیمان نخواهید شد .

وی افزود:حضرت فاطمه (س) در دین مداری الگوست و قطع یقین ایشان در دعاهای خود همیشه برای دیگران دعا می کردند تا برای خانواده هایشان و می فرمودند" الجّارثم الدّار"اول همسایه ،سپس خانه و این باید الگوی ما در کار خیر باشد .

امام جمعه قاین در بخش دیگری از سخنان با توصیه به دانش آموزان گفت: علم به تنهایی انسان را به جایی نمی رساند واین علم بدون دین مثل کبوتر یک بال است وقبل از این که بنای علمی را مستحکم کنیم باید بنای دینی مستحکم شود .

وی افزود: اگر تحکیم دینی انجام نشود در آینده بس دانشمند خطرناکی خواهید بود.

حجت الاسلام رحمانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که ما باید مشکلات دیگران هم برایمان مهم باشد گفت: در آیات و روایات داریم که وقتی کسی فریادِ فریاد رسی را می شنود که آی مردم به دادم برسید وجوابش را ندهد اصلا مسلمان نیست .

وی گفت: هرکس دارای شرافت و کرامت انسانی باشد این چنین است که انسان های پست از طعام لذت می برند ولی انسان های باکرامت از اطعام لذت می برند و دراین روزهای پایانی سال همه شما مشکلات دوستان خود را ببینید و کاری نکنید و لباسی را نپوشید که دوست شما به دلیل نداری آه بکشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار