رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی قاین خبر داد:

پرداخت بیش از 46 میلیاردتومان تسهیلات اشتغال زایی به548 طرح در قاین

قائن (پانا) - رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی قاین گفت: بیش از46 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب 548 طرح در سال96 به متقاضیان ایجاد اشتغال در شهرستان قاینات و یا تصمیم نهایی برای آن اتخاذ شده است.

کد مطلب: ۸۱۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت بیش از 46 میلیاردتومان تسهیلات اشتغال زایی به548 طرح در قاین

عبدالله عرب نژاد رئیس اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی قاین در اولین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اظهارکرد: در سال گذشته 1386 نفر تعهد اشتغال شهرستان قاینات بود که 1429 شغل ایجاد و 104 درصد اشتغال شهرستان محقق شد .

وی افزود: طرح مهارت آموزی در محیط کارواقعی از جمله طرح هایی بود که سال گذشته قاینات 100 نفر سهمیه داشت و این سهمیه صد در صد محقق شد .

عرب نژاد با اشاره به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهها گفت:52 نفر از فارغ التحصیلان در واحد های تولیدی وکارخانجات به مدت 6 ماه به عنوان کارورز مشغول به فعالیت شدند و کمک هزینه نیز دریافت کردند اند و امیدواریم که این طرح ها منجر به ایجاد اشتغال دائم برای این افراد شود .

وی به تسهیلات بند(د) تبصره 16 نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: 242 طرح در حوزه کمیته امداد شهرستان با اعتبار 3میلیارد و 655 میلیون تومان به بانک معرفی و تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: درهمین راستا 148 طرح با اعتبار 1میلیارد و 582 میلیون تومان از بهزیستی شهرستان محقق شده است .

عرب نژاد با بیان این که در بخش مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان نیز 132 مجوز صادر شده است گفت: تاکنون 118 طرح به بانک معرفی و83 طرح به میزان 1 میلیارد و 77 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده اند .

وی افزود:60 درصد اعتبارات مشاغل خانگی و پشتیبان محقق شده است وامید است با همکاری بانکها 40 درصد باقی مانده تا تیرماه 97 نیز محقق شود .

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: صندوق کارآفرینی امید نیزدر راستای اشتغال زایی و ارائه تسهیلات 1 میلیارد و 300میلیون تومان را به 52 طرح پرداخت کرده است .

عرب نژادبا بیان این که در تسهیلات تبصره 18 طرح های اشتغال توسعه روستایی وعشایری و طرح تکاپو تا کنون 97 طرح در حوزه روستایی در شهرستان مصوب شده است گفت: 23 طرح مصوبه استانی را دریافت وبا اعتباری بالغ بر 25 میلیارد و 392 میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده اند ودر مرحله پرداخت هستند.

وی گفت: در طرح تکاپو 36 طرح در شهرستان مصوب شد که 26 طرح مصوبه استانی با اعتباری بالغ بر 13میلیارد و 375 میلیون تومان گرفته است .

عرب درادامه گفت: در مجموع 49 طرح در حوزه روستایی و طرح تکاپو در شهرستان قاینات در کمیته فنی تایید ودر مرحله پرداخت تسهیلات هستند.

رئیس اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی از دریافت مجوز دفتر کاریابی در سال 96 خبرداد و گفت: 156 نفر در سال گذشته از این محل مشغول به کار شدند .

وی در پایان گفت: در مجموع طرح های اشتغال زایی در شهرستان قاینات در سال گذشته 548 طرح از سرفصل های مختلف مصوب شده است که 46 میلیارد و 382 میلیون تومان پرداخت و یا تصمیم نهایی برای آن اتخاذ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار