در کنفرانس خبری ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین مطرح شد:

فلسطین امروز با فلسطین گذشته فرق دارد

تهران (پانا) - رئیس ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین با بیان اینکه فلسطین امروز با فلسطین گذشته فرق دارد، صاحبان رسانه امروز را دارای رسالت بسیار شایسته و باعظمتی در خصوص انعکاس اخبار مربوط به فلسطین دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فلسطین امروز با فلسطین گذشته فرق دارد

ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین طی نشست خبری در حضور آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین و ابوالقاسم رحیمیان، دبیر این اجلاس، خبرنگاران و اصحاب رسانه آغاز شد‌.

در ابتدای نشست، آیت‌الله محمدحسن اختری با بیان اینکه صاحبان رسانه، امروز رسالت بسیار شایسته و باعظمتی را در پیش دارند، از حضور اصحاب رسانه در نشست خبری تشکر کرد و به شرح تاریخ ربیع‌الاول پرداخت.

وى با بیان اینکه ربیع‌الاول ماه ولادت پیامبراکرم(ص) به عنوان اشرف موجودات و افضل مخلوقات، زینت‌بخش ربیع‌الاول است به نقل خاطره مهاجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه و تشکیل اولین حکومت اسلامی توسط رسول مکرم اسلام (ص) و تقارن این واقعه با ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: تقارن ایام تاریخی تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر اسلام(ص) با تشکیل جمهوری اسلامی در نظام تقدیر خداوند متعال به طور دقیق اتفاق افتاده است، این درحالی است که امام قصد داشتند در ماه صفر به ایران وارد شوند اما با مخالفت حکومت پهلوی این امر به ربیع‌الاول موکول شد. همچنین تقارن هفته وحدت که یکی از مسائل سرنوشت ساز جهان اسلام است با آغاز ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین و یادواره شهید محمدالدره، بیانگر آن است که ما می‌توانیم نیت و اراده خودمان و جمهوری اسلامی را در بحث دفاع از مظلومان فلسطینی و انقلاب اسلامی مردم فلسطین در مقابل اشغالگران به سرانجام برسانیم.

وی افزود: نشست امسال با یک ویژگی‌هایی همراه است. جریان فلسطین در یک مقطع حساس قرار گرفته است که با ۷۰ سال قبل تفاوت دارد. درگذشته بحثی که مطرح می‌شد، بحث مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین بوده است اما الان و با حضور رنگ و بوی اسلامی در مقاومت فلسطین، اسرائیل به ضعف رفته است. ایستادگی جمهوری اسلامی و برخی کشورهای حوزه مقاومت در کنار فلسطین، کار اسرائیل را به جایی کشانده است که با آن شوکت و عظمت در مقابل مقاومت شکست خورده است.

رئیس ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین؛ خاطرنشان کرد: شکست رژیم صهیونیستی در عرض ۲۰ ساعت از لبنان و همچنین شکست آنها از مردم غزه، به گونه‌ای در میان اشغالگران، زلزله برپا کرده است که مردم اسرائیل به فکر مهاجرت و کشور جایگزین افتاده‌اند. یکی از اهداف قتل‌عام کودکان توسط رژیم صهیونیستی این است که این کودکان به جوانان مقاومت تبدیل نشوند و در همان کودکی به شهادت برسند. ما به حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطین، این یادواره را برگزار کرده‌ایم تا صدای این کودکان را به گوش جهانیان برسانیم.

آیت‌الله اختری در ادامه نشست به معرفی کمیسیون های ششمین اجلاس پرداخت و گفت: کمیسیون اول، کمیسیون سیاسی با محوریت مقاومت تنها راه یک‌سره سازی بحران فلسطین است. کمیسیون دوم، کمیسیون سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد است که این تشکل‌ها نقش بین‌المللی در ارسال کمک‌های امدادی به فلسطین و گسترش فرهنگ تحریم رژیم صهیونیستی داشته و خواهند داشت. کمیسیون سوم که مهم‌ترین کمیسیون است، کمیسیون رسانه است که حرف اول را در انتقال پیام می‌رساند و جمهوری اسلامی باید یک خبرگزاری تخصصی برای مقاومت و فلسطین داشته باشد.

در ادامه نشست، ابوالقاسم رحیمیان دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین؛ اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم پیام کودکان فلسطین را به تمام نقاط جهان مخابره کنیم. اجلاس اصلی ما روز شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. در طول این اجلاس، حدود ۲۰ مهمان از کشورهای مختلف شرکت داشته‌اند که طبق آمار تا روز اجلاس به ۳۵ کشور نیز خواهد رسید.

خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار