دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین؛

نقش رسانه در بازنشر جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل بسیار مهم است

تهران(پانا) - دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین؛ ضمن تشریح اهداف تشکیل کمیسیون رسانه این اجلاس؛ نقش رسانه در بازنشر جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل را بسیار مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش رسانه در بازنشر جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل بسیار مهم است

دیدار مشترک دبیر برگزاری همایش‌های بین‌المللی برای کودکان حوزه مقاومت و میهمانان خارجی حوزه رسانه با حضور ابوالقاسم رحیمیان، دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین؛ ضیاء جابری نماینده و روابط عمومی شبکه الشهاب عراق، مهند حسین معاون رسانه‌ای حشدالشعبی و حمید رزق مدیر سیاسی شبکه المسیره یمن در خانه معلم شمیران برگزار شد.

در ابتدای نشست، ابوالقاسم رحیمیان ضمن تشکر از حضور مسئولان رسانه‌ای کشورهای حوزه مقاومت، بیان کرد: اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین با محوریت شهید محمدالدره و با هدف اطلاع‌رسانی ظلم‌هایی که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل به کودکان مظلوم فلسطینی شده و می‌شود، برگزار شده است.

وی افزود: در همین راستا، امسال در میان کمیسیون هایی که برگزار می‌شود، یک کمیسیون تحت نام و عنوان رسانه برگزار خواهد شد تا اهمیت رسانه‌ مطرح شود، اعتقاد ما این است که حضور رسانه در بازنشر جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل بسیار مهم است.

دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین؛ هدف تشکیل کمیسیون رسانه را تشریح داد: هدف از کمیسیون رسانه این است که بتوانیم مظلومیت کودکان فلسطینی را در سطح جهان بازنشر کنیم و می‌خواهیم کشورهای حوزه مقاومت مانند عراق و یمن نیز مارا در این‌کار یاری کنند. حمایت از مظلومان و در رأس آن حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطین از اولویت های مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران است که تا جان در بدن داریم از آن کوتاه نخواهیم آمد. ما مشتاقیم که کشورهای حوزه مقاومت، مارا در برگزاری یادواره شهید محمدالدره یاری دهند و برای برگزاری هفتمین اجلاس در سال ۲۰۲۴، نیز پیش‌جلساتی با کشورهای حوزه مقاومت مانند عراق و سوریه و یمن داشته باشیم.

ضیاء جابری نماینده شبکه الشهاب عراق در پاسخ به اظهارات رحیمیان گفت: از جمهوری اسلامی ایران برای اینکه ماجرای فلسطین را برای همیشه موضوع اول جهان اسلام دانسته است، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: دوماه قبل از طریق شبکه الشهاب که تنها شبکه کودک در عراق است، جشنواره ای برای کودکان برگزاری شد که یک قسمت خاص این جشنواره به کودکان مظلوم فلسطینی اختصاص یافته بود که سفیر فلسطین نیز در جشنواره حضور پیدا کرد.

در ادامه این نشست مهند حسین، معاون رسانه‌ای حشدالشعبی، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم که این کار فرهنگی نه فقط در مراسم اربعین بلکه در همه جا فعال باشد، به طور مثال برگزاری روز جهانی قدس و مراسم سالگرد شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که به حشدالشعبی واگذار شده است، این فعالیت های فرهنگی صورت گرفته است. حشدالشعبی کمیته مرکزی فعالیت‌های فرهنگی که مسئولیت آن با حمید الماسی، رایزن فرهنگی ایران در عراق است، تلاش دارد که هر روز این کنفرانس را جهانی‌تر کند.

حمید رزق، مدیر سیاسی شبکه المسیره یمن نیز عنوان کرد: کودکان یمن بارها همبستگی خود را با کودکان مظلوم فلسطینی اعلام کرده‌اند. این کنفرانس برای تبیین مسأله‌ی فلسطین مهم و ضروری است، متأسفانه کشورهایی که روابطشان با اسرائیل عادی‌سازی می‌کنند، تصاویر نادرستی و معکوسی را از کودکان اسرائیل منتشر می‌کنند که بیانگر مظلوم بودن آنها‌ است.

مهند حسین در پایان ضمن پیشنهاد برگزارى جلسه بعدی این نشست‌های هماهنگی به میزبانی بغداد، از برگزارى یک همایش با محوریت کودکان مقاومت در بغداد خبر داد.

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار