مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی:

کیفیت‌بخشی و تسهیل‌گری فعالیت‌های آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی، کیفیت‌بخشی و تسهیل‌گری فعالیت‌های مجموعه نظام تعلیم و تربیت را از مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری شورای هماهنگی فعالیت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی و تسهیل‌گری فعالیت‌های آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد

علی مطهری در دومین نشست شورای هماهنگی فعالیت های حوزه های 4 گانه آموزش و پرورش در رابطه با فعالیت های این شورا گفت: 4 مجموعه آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس برای یک هدف مهم اساسی یعنی اعتلای نظام تعلیم وتربیت و تحقق حیات طیبه دانش آموزان در قالب یک شورای هماهنگی گرد هم آمده اند.

مطهری در این خصوص افزود: موضوعات و برنامه های مطروحه در این شورا می تواند گره های مهمی را از برخی مشکلات درون سازمانی آموزش و پرورش باز کند و در نتیجه موجب کیفیت بخشی، تسهیل گری و تسریع در اجرای برنامه ها و فعالیت های نظام تعلیم تربیت شود.

وی به اهمیت فعالیت دانش آموزان در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه ها و فعالیت های حساب شده و مهارت افزایی آنان در بعد های اجتماعی و فرهنگی یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت تخصصی و با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد به عنوان یک مجموعه قابل اعتماد در این راستا فعالیت می کند.

مطهری نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش را یک آفت خواند و گفت: نظام تعلیم و تربیت نظام سرمایه گذاری است، همه هزینه های انجام شده در هر بعد از آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، ورزشی و ... به حساب می آید و نگاه هزینه ای به این مجموعه آفتی بزرگ محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به نقش دانشگاه فرهنگیان در اعتلای جامعه نیز اشاره کرد و گفت: ایران قوی مورد تأکید رییس جمهوری، نیازمند آموزش و پرورش قوی است، برای برقراری نظام تعلیم و تربیت قوی و با اقتدار نیز نیازمند نیروی توانمند هستیم که این مهم فقط با توجه کافی و ویژه به دانشگاه فرهنگیان میسر خواهد بود؛ چراکه نخبه های علمی و رتبه های برتر کنکور در این دانشگاه پذیرش می شوند و به عنوان معلم در جامعه نقش ایفا می کنند.

مطهری در پایان گفت: خروجی و تأثیر همه برنامه ها و فعالیت های دستگاه های زیر مجموعه آموزش و پرورش باید در مدرسه و کلاس درس نمود پیدا کند؛ همه بخش های دورن و برون سازمانی مرتبط با این مجموعه باید برای تربیت دانش آموز در همه ساحت های تربیتی کمک کنند تا جامعه ای پویا داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار