معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی ترین نهاد جامعه است تحکیم می‌شود

اصفهان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت توصیه من به تمام دختران این است با الگو پذیری ازالگوهای بزرگ جامعه مانند اهل بیت (ع)‌و حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوان شهیده و بزرگانی که در جامعه ی ما هستند مخصوصا معلمان خوبی که در جامعه داریم انشالله ادامه دهنده ی راه آنها در حفظ حجاب باشند و با این کار زمینه ساز ظهور باشند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی ترین نهاد جامعه است  تحکیم می‌شود

محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین رونمایی منشور عفاف و حجاب ،در هفته ی عفاف و حجاب که با حضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و حجت الاسلام محسن مظاهری، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد بیان کرد: از منظر فرهنگ خصوصا فرهنگ دینی به صورت عام، حجاب برای هویت اجتماعی و مذهبی است.


وی تصریح کرد:هر جامعه‌ای که هویت داشته باشد، یک نماد‌هایی را باید رعایت کند و حجاب از منظر همه ادیان نماد هویتی است و برای اسلام قطعا بالاتر است و به واقع چون اسلام بالاترین دین است، وقتی بیان می‌شود که حجاب نماد برای اسلام است پس نماد او بالاتر و پرچم او هم بالاتر است.


در ادامه مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با پانا گفت :توصیه من به تمام دختران این است با الگو پذیری ازالگوهای بزرگ جامعه مانند اهل بیت (ع)‌و حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوان شهیده و بزرگانی که در جامعه ی ما هستند مخصوصا معلمان خوبی که در جامعه داریم انشالله ادامه دهنده ی راه آنها در حفظ حجاب باشند و دختران با حفظ حجاب و پسران جامعه با حفظ غیرتشان ، انشالله زمینه ساز ظهور باشند .

وی تصریح کرد: با رعایت حجاب و عفاف از طرف مردان و زنان (بویژه بانوان در زمینه حفظ حجاب)، جامعه از بسیاری از خطرات حفظ خواهد شد. و مهم‌تر از همه این که با حفظ حجاب، کیان خانواده؛ که اصلی ترین نهاد اجتماع است؛ تحکیم خواهد شد

نم‌نبات در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برای رسیدن به سعادت اجتماعی باید فرهنگ حجاب در جامعه گسترش پیدا کند. و در این امر دولت، مردم، و رسانه‌های گروهی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند. که درصورت تحقق این موضوع، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

ومعاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی، و تحکیم بنیان خانوادگی، بر زنان و مردان مسلمان واجب فرموده است. و حضرت یوسف و مریم را به عنوان اسوه‌های عفاف و پاکی معرفی نموده است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امربه به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفتگو با پانا بیان کرد: هر جامعه ای که عفیف تر و محجوب تر باشد امنیت و سلامت آن جامعه بیشتر است.جامعه ها از خانواده‌ها تشکیل شده است هرچه امنیت خانواده ها بیشتر باشد، امنیت جامعه بیشتر خواهد بود.

وی افزود: وقتی سبک زندگی خانواده ها محجوبانه و عفیفانه و با حیا باشد، خانواده حفظ می شود.وقتی خانواده حفظ شد جامعه هم حفظ می شود، جامعه ای که حفظ شده باشد، زودتر به پیشرفت و شکوفایی می رسند و به قله های پیشرفت در نیا می رسد و می تواند در جهان بسیار تاثیر گذار باشد.

مرجان پناهی مشاور امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با پانا خاطر نشان کرد:
ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب به همه‌ی بانوان و دانش آموزان ، پایبند بودن به حجاب و زیست عفیفانه، رسالتی را که از حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) است را حتما حفظ نماییم.
در ادامه زهره عرب کارشناس مسئول تربیت سیاسی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد:
یکی از اتفاقات بسیار خوب در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان که روی آن کار شد منشور عفاف و حجاب اداره کل آموزش وپرورش اصفهان هست و ان شاءالله مفاد الگو و راهبردی برای دانش آموزان و فرهنگیان وخانواده ها خواهد بود و با تمسک به سیره‌ی فاطمی و با الگو پذیری از حضرت زهرا (س) و با الگو پذیری از شهدا بتوانیم حریم‌ و ارزشهای خانواده را حفظ نماییم.


کارشناس مسئول تربیت سیاسی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: از برنامه های اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در هفته عفاف و حجاب پویش دانش آموزی فراخوان ایده پردازی و پویش دانش آموزی پای حرف شهدا، که از دانش آموزان دعوت می شود ایده هایشان را در ارتباط با عفاف و حجاب و وصیت‌نامه ‌ی شهدا را در ارتباط با عفاف و حجاب درقالب عکس نوشته ارسال نمایند.


در پایان مراسم از بانوان فرهنگی و گروه سرود دختران صاحب الزمان عج الله با اهدای جوایز تقدیر بعمل آمد.
دانش آموز خبرنگاران: ستایش و ستاره کیقبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار