رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

اولین جبهه‌ای که دشمن روی آن موضوع با ما می‌جنگد، جنگ شناختی است

اصفهان(پانا) - رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت اولین جبهه‌ای که دشمن روی آن موضوع با کشور می‌جنگد، جنگ شناختی است و دشمن در حوزه شناخت مرز شناخت، علم، آگاهی و مرز حقیقت را با اطلاعات دادن، اطلاعات ساختن و با خبرسازی کردن جا به جا می‌کند‌.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین جبهه‌ای که دشمن روی آن موضوع با ما می‌جنگد، جنگ شناختی است

حجت‌الاسلام محسن مظاهری رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در مراسم نکوداشت هفته عفاف و حجاب با حضور بانوان مسئول در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند: مسئله اول حال حاضر کشور، مسئله دانستن و آگاهی دادن است و جامعه به علم و اطلاعات صحیح نیاز دارد.

مظاهری ادامه داد: در مواجه با خطا و منکرات، اولین اشتباه جهل آن شخص است و بدترین جهل، جهل مرکب است که جهل مرکب یعنی اینکه فکر کنی می‌دانی ولی در اصل نمی‌دانی.

وی اشاره کرد: اولین جبهه‌ای که دشمن روی آن موضوع با ما می‌جنگد، جنگ شناختی است و دشمن در حوزه شناخت مرز شناخت، علم، آگاهی و مرز حقیقت را با اطلاعات دادن، اطلاعات ساختن و با خبرسازی کردن جا به جا می‌کند‌.

مظاهری افزود: نتیجه ایجاد شده برای جامعه‌ای ممکن است به صورتی باشد که غالب این داده‌ها، داده‌های غلطی باشد و جهلی را به مخاطب خود القا می‌کند که فکر می‌کند می‌داند ولی نمی‌داند.

وی ادامه داد: پایه داده‌هایی که دشمن برای جامعه‌ای ایجاد می‌کند بر اساس اوهام، دروغ‌ها و خطا‌ها و شبهات بسته شده و در نتیجه آن رفتاری است که ماحصل این داده‌های غلط است؛ افکار خطا و ایجاد خطا و زحمت موجب آسیب رسیدن به خود فرد و جامعه است که نتیجه آن هلاکت و سقوط است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اکثریت جامعه ما که دشمن آن‌ها را مخاطب قرار داده نسل نوجوان ما هستند؛ نسل نوجوان را تحت تاثیر فضای مجازی با عامل کرونا و مخصوصا با نفوذ داخلی به سمتی بردند که مدارس تعطیل شود و ارتباط مجازی برقرار کنند.

وی ادامه داد: فضای مجازی ابزاری بود که متأسفانه در کشور ما مدیریتی روی آن نبود؛ به طور مثال در آمریکا، در کانادا و در کشور‌های اروپایی بر اساس سن و کد ملی هر فرد، میزان دسترسی او به اینترنت مشخص می‌شود.

وی همچنین در ادامه افزود: سریع‌ترین ابزار اطلاعات رسانی اخبار و جهت‌دادن فضا به سمت دلخواه گوشی‌های همراه است که دشمن توسط خودمان آن را در اختیار نسلی قرار داد که آینده ساز کشور هستند‌.

خبرنگار: مهسا زین‌العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار