به مناسبت روز روابط عمومی در گفت و گو با پانا:
برنامهریزی با رویکردی آیندهنگرانه، از مهمترین مؤلفههای آمادگی برای تغییر مفهوم رسانه است
رسانهها تبدیل به قدرت حکمرانی شده اند، دوران «اداره روابط عمومی» به سر آمده است و در حال تبدیل به «مرکز مدیریت رسانه» است
تهران(پانا) - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامهریزی با بیان اینکه مؤلفههای شناخت و انگارههای ذهنی افراد از محیط و انسان تغییر پیدا کرده است، برنامهریزی با رویکردی آیندهنگرانه را از مهمترین مؤلفه آمادگی برای تحول و تغییر در تعریف مفهوم رسانه و ارتباطات در جهان عنوان کرد.
مهدی حاجی محمدی؛ مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی با بیان اینکه روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی، نقش تعیین کننده ای را در افزایش آگاهیهای آحاد جامعه ایفا می کند، در گفتوگو با پانا گفت: «اکنون بشریت در برههای از تاریخ واقع شده است که ارتباطات و پیچیدگی های روابط عمومی بسیار حساس و دارای اهمیت است و این درحالی است که جوامع به سرعت در حال حرکت به سمت زیست رسانهای هستند.»
وی ادامه داد: «امروزه مؤلفههای شناخت و انگارههای ذهنی افراد از محیط و انسان تغییر پیدا کرده است، به گونه ای که تک تک نمادها و معیارهای صامت و مصوت، ذهن ساز شدهاند. قطع به یقین باید پذیرفت که الگوی ارتباطات در آینده نه چندان دور دستخوش تغییرات گستردهتر و تحولات عمیقتری خواهد شد و امروز مدیران روابط عمومی و ارتباطات باید برای ایجاد زیرساختهای لازم آن دوران بیاندیشند و قدم بردارند.»
این پژوهشگر رسانه در خصوص تغییر و تحول در تعریف مفهوم رسانه و ارتباطات در اذهان عمومی گفت: «اقتضائات شرایط جدید در مخاطب رسانهای نیازمند انسان رسانههایی است که طول، عرض و عمق میدان را دقیق فهم کند و با رویکردی آیندهنگرانه برنامهریزی کند تا بتواند مدیریت رسانهای در حوزه تخصصی خود را به نحو احسن ترتیب دهد. شاید به جرأت، مهمترین مؤلفه آمادگی برای این تحول، تغییر تعریف مفهوم رسانه و ارتباطات در اذهان است. امروز ما باید بپذیریم که رسانهها تبدیل به قدرت حکمرانی شده اند، دوران «اداره روابط عمومی» به سر آمده است و در حال تبدیل به «مرکز مدیریت رسانه» است.»
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزی در پایان ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و مخابرات اظهار کرد: «جای خرسندی است که برخی نهادها پیشرو این عرصه شدند و امیدواریم دستگاه های دولتی نیز این اصل را پذیرفته و با تغییر نگرش به اهمیت مدیریت رسانهها در تعامل و ارتباطات سازمانی و هدایت و اقناع افکار عمومی پی ببرند.»
خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه