رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی؛
اشاعه برنامهریزی آموزشی برای دانشآموزان، از مهمترین چالشهای حوزه تعلیم و تربیت است
تهران(پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه اولین و مهمترین حوزه در آموزش و پرورش برنامهریزی آموزشی است، مراقبت و اشاعه برنامهریزی آموزشی و درسی برای دانشآموزان را از اساسیترین چالشهای حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد.
نشست هم اندیشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با معاونت های ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، در راستای چگونگی ادامه همکاریها میان دو مجموعه برگزار شد.
علی لطیفی؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص تقسیم بندی ماموریت های سازمان پژوهش، گفت: «در تقسیم بندی ماموریت های سازمان پژوهش، اولین و مهمترین حوزه، برنامهریزی آموزشی است؛ چرا که تمرکز راهبردی این سازمان بر پایه برنامهریزی بنا شده است. دومین حوزه تولید، تامین محتوا و منابع آموزشی؛ استانداردسازی محتوا، منابع و برنامهریزی آموزشی است. سومین حوزه پژوهشهای مرتبط با برنامهریزی درسی و حوزه چهارم برنامهریزی آموزشی است؛ علاوه بر این مراقبت و اشاعه برنامهریزی آموزشی و درسی، یکی از چالشهای اساسی در آموزش و پرورش است که به عنوان حوزه پنجم دستهبندی می شود.»
وی با تأکید بر اینکه تمرکز راهبردی این سازمان مبتنی بر طرحواره برنامه درسی ملی در سطح مدرسه است؛ خاطر نشان کرد: «این طرحواره، نقشه راه تحقق سند برنامه درسی ملی و دیگر اسناد تحولی ناظر به برنامه درسی و محتوای آموزشی در سطح مدرسه است که سعی بر آن است تا در همه بخشها هم رسانی و هم راستایی مورد نیاز برای این تغییر فراهم شود.»
در ادامه سید جلال موسوی؛ معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برهم افزایی و تقویت اقدامات شایسته تاکید کرد و افزود: «از آنجا که چند تالیفی بودن کتاب ها، تقسیم بندی کلی دروس به دو بخش نظری و فنی حرفه ای و همچنین تعداد و ساختار دوره های تحصیلی، از دغدغه های ستاد تعلیم و تربیت است؛ ما آمادهایم که در این زمینهها به جریان تحولی که در سازمان آغاز شده، کمک کنیم.»
شایان ذکر است؛ بحث و تبادل نظر حاضران و تصمیمگیری درباره چگونگی ادامه همکاریها میان دو مجموعه بخش پایانی این نشست هم اندیشی بود.
خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه