رونمایی از کتاب‌های برگزیده بین‌المللی توسط سفیران لبنان و سوریه

تهران ( پانا ) - کتاب برگزیده من یک گوزن بودم به نویسندگی احمد اکبرپور و همچنین دیگر کتاب برگزیده به نام حافظ هفت، نوشته اکبر صحرایی در بخش ناشران بین المللی سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور سفیران لبنان و سوریه رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب‌های برگزیده بین‌المللی توسط سفیران لبنان و سوریه

کتاب من یک گوزن بودم به نویسندگی احمد اکبرپور، برای رده سنی ۶ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده و توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است. همچنین تصاویر کتاب من یک گوزن بودم برنده‌ 3 جایزه‌ بین‌المللی تصویرگری شده است.

۱- برنده‌ جایزه‌ اول مسابقه بین‌المللی تصویرگری کره جنوبی( سی جی 2009)

۲- برگزیده‌ مسابقه‌ تصویرگری پرتغال( ایلوسترارته - 2009)

۳- برگزیده‌ مسابقه تصویرگری کتاب کودک (شارجه -2014)

اکبرپور عضو شورای کتاب کودک و نیز انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و با نگارش داستان‌ در حوزه کودک و نوجوان، توانسته جوایز متعددی از جمله «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» را از آن خود کند.

در رابطه با کتاب حافظ هفت نوشته اکبر صحرایی می توان گفت: حافظ هفت در 9 فصل تدوین شده است که البته در کتاب به هر یک از این فصول «پیاله» اطلاق شده و ماجرای کلی این اثر در رابطه با حضور دو شخصیت اصلی«جعفر» و «پانوسیان» در روزهای حضور مقام معظم رهبری در شهر شیراز است.

شخصیت‌های اصلی این رمان را پانوسیان و نویسنده‌ای از دوران جنگ به نام جعفر تشکیل داده‌اند. پانوسیان شخصیتی ارمنی و دوست جعفر است که به اصرار وی در نخستین روز حضور مقام معظم رهبری در شیراز به میان مردم می‌آید، اما بعد به دلیل اتفاقاتی که برای جعفر پیش می‌آید او را به بیمارستان برده و مجبور می‌شود که تمام این ۹ روز را در شیراز بماند.

حسن محمد‌عباس، سفیر لبنان در ایران در گفت و گو با پانا بیان کرد: «مزیت گرنت دو سویه است؛ در ترجمه روایت‌های لبنانی به زبان فارسی، گرنت این فرصت را برای نویسندگان جوان ایجاد می‌کند تا با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب‌ها و انتشارات خود را به دیگر ملت‌ها معرفی کنند و واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود را به فارسی ترجمه کنند. از سفارت خواهش خواهیم کرد که در دوره‌های آینده نمایشگاه کتاب تهران، ناشران و نویسندگان بیشتری از لبنان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.»

خبرنگار: مهلا غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار