اجرای طرح زنگ کتابخانه در ۶۵ مدرسه خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای زنگ کتابخانه در ۶۵ دبستان استان و با مشارکت حدود ۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح زنگ کتابخانه در ۶۵ مدرسه خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در مراسم افتتاحیه آغاز طرح زنگ کتابخانه در مدارس ابتدایی استان اظهار کرد: در این طرح یک زنگ به امر قرائت کتاب برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظر گرفته می شود و دانش آموزان پس از شنیدن یا مطالعه آن کتاب، با هدایت مربی و یا معلم، به تحلیل محتوا می پردازند.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در خراسان جنوبی، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی و توسعه در جامعه مستلزم مشارکت و تعامل همه نهادها از خانواده تا مدرسه و دستگاه های فرهنگی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که مادران خراسان جنوبی نقش بسزایی در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه استان داشته و دارند، عنوان کرد: مادران این خطه از ایران اسلامی از قدیم الایام ارزش ها، دستاوردها و مفاهیم والا و عمیق فرهنگی، هنری و اسلامی را در قالب حکایت ها، داستان ها به سبک حماسه خوانی و حماسه سرایی ها را سینه به سینه برای نسل ها تعریف کرده اند و امروز به عنوان یک گنجینه ارزشمند به دست نسل حاضر رسیده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، از گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان نرم افزار توسعه فکری و تعمیق مبانی آموزشی و تربیتی دانش آموزان یاد کرد و ادامه داد: ارتقای سطح بینش، آگاهی و دانش معلمان، جز با تبیین جایگاه فرهنگ کتابخوانی میسر نیست زیرا کتاب مهمترین عامل انتقال فرهنگ و زمینه ساز رشد فکری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار