رقابت ۱۸ هزار داوطلب کنکور در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت امروز و فردا در آزمون کنکور سراسری ۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر از داوطلبان در این استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۱۸ هزار داوطلب کنکور در استان اردبیل

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل با تاکید بر اینکه محدودیت استفاده از تلفن همراه در محل‌های برگزاری آزمون سراسری کنکور وجود دارد، اظهار کرد: طی امروز و فردا در آزمون کنکور سراسری ۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر از داوطلبان در استان اردبیل با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی گفت: در کنکور امسال و از ساعت 7:30 امروز آزمون رشته علوم تجربی واز بعد از ظهر نیز آزمون گروه آزمایشی زبان خارجه برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی نیز صبح جمعه با هم رقابت می‌کنند و بعد از ظهر جمعه نیز داوطلبان گروه ریاضی و ۵۲۶ نفر در رشته هنر رقابت خود را انجام می‌دهند.

مشکی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده تلاش ما بر این است که آزمون امسال ایمن، سالم همراه با عدالت‌محوری برگزار شود.

در آزمون امسال ۶۰ درصد نمرات از طریق برگزاری آزمون محاسبه شده و ۴۰ درصد بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به این نمرات افزوده می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان باید در آزمون خرداد سال آینده نمرات مناسبی را کسب کنند تا اعمال ۴۰ درصد در ضریب کنکور آنها تأثیرگذار بوده و به عنوان سوابق تحصیلی مثبت اعمال می شود.

گفتنی است براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشورمحدودیت‌های اینترنتی در محدوده حوزه‌های برگزاری کنکور از 7:30 تا 30: 11 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار